آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس

در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد امروز پنجشنبه تشدید وخامت اوضاع در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان را بررسی کند، دبیر شورای امنیت ارمنستان از توافق ایروان و باکو بر سر آتش‌بس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از «تاس»، «آرمن گریگوریان»، دبیر شورای امنیت ارمنستان شب گذشته، اعلام کرد که مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان در خصوص برقراری آتش بس به توافق رسیده و تصمیم به توقف درگیری مرزی گرفته‌ اند.

وی افزود: «به لطف مشارکت جامعه بین‌المللی، از ساعت 20:00 (19:00 به وقت مسکو) در تاریخ 14 سپتامبر می‌توان گفت که توافقی درباره آتش‌بس بدست آمده است. ما امیدواریم طرف آذربایجانی به این توافقنامه پایبند باشد.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه برای بررسی وخامت اوضاع بوجود آمده در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تشکیل جلسه می‌دهد. این موضوع در برنامه کاری شورای امنیت مشخص شده است.

لازم به یادآوری است که شورای امنیت سازمان ملل بنا به درخواست ایروان تشکیل جلسه خواهد داد. تشدید تنش در مرزهای دو کشور قبلا نیز در رایزنی‌های غیرعلنی شورا مورد بحث قرار گرفته است. پیش‌بینی می‌شود امروز بحث‌ها به صورت آزاد برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا