آذربایجاناخبارروسیهقره باغ

تهدید باکو از سوی کرملین

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه ارمنی الاصل روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود در پاسخ به سوال یک خبرنگار آذربایجان که پرسیده بود: اگر آذربایجان برای پاکسازی و آزادسازی سرزمین های اشغال شده خود اقدام نماید، در آن صورت روسیه طرف کدام کشور را خواهد گرفت و آیا روسیه در مسئله داخلی آذربایجان دخالت خواهد کرد؟ گفته است: این موضوع دیگر یک موضوع انتزاعی و مربوط به آذربایجان نیست. آزادی سرزمین های اشغال شده به شرط تعیین وضعیت حقوقی قره باغ کوهستانی همواره به قوت خود باقی است…»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات، واقعیت این است که سرگی لاوروف با این اظهارات می خواهد انحصارگرائی خود برای میانجگری حل مناقشه قره باغ کوهستانی را به گوش همگان برساند. وی در عین حال، می خواهد بگوید که مسکو هرگز به عملیات های پاکسازی آذربایجان بی تفاوت نخواهد ماند و اگر دولت باکو تصمیم به انجام کاری در این زمینه بگیرد، باید قبلا مجوز آن را از روسیه باخذ کند…. و اینگونه سخن گفتن نوعی تهدید آذربایجان توسط مسکو محسوب می شود…
المار محمدیاراف وزیر خارجه آذربایجان در واکنش به اظهارات سرگی لاوروف گفت: جامعه جهانی استقلال و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته و قطعنامه ها و اسناد موجود در زمینه مناقشه قره باغ نیز با رعایت و به رسمیت شناختن تمامیت ارضی آذربایجان صادر شده است و همه اینها نشانگر آن می باشد که قره باغ جزء لاینفک سرزمین آذربایجان است.
رییس جمهور آذربایجان نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسپوتنیک در خصوص وضعیت حقوقی قره باغ کوهستانی اظهارات شفافی بیان نموده وگفته است: دولت آذربایجان آماده اعطای خودمختاری به قره باغ کوهستانی در چارچوب تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است و اگر به توافق برسیم، ممکن است قره باغ کوهستانی در آینده به جمهوری خودمختار تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا