دسته‌بندی نشدهویژه

تندروهای سنی و شیعه خطر بزرگ برای وحدت اسلامی هستند

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حمایت از افراد تندرو سنی و شیعه خطر بزرگی برای وحدت مسلمانان است.

آیت الله سیدحسن عاملی روز سه شنبه در مراسم ویژه گرامیداشت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) در مسجد جامع شهر سنی نشین عنبران نمین افزود: مهم ترین عامل تفرقه این است که از دو طرف شیعه و سنی افرادی تندرو بسازند و به جان هم بیاندازند.

ایشان مردم را به هوشیاری در برابر توطئه ها و تفرقه افکنی ها دشمنان فراخواند و از آنها خواست فهم و درک واقعیت ها و بصیرت خود را بالا ببرند.وی با بیان این که اختلاف افکنی در سه مقوله مذهبی، سیاسی و قومی در بین ملت از مهم ترین ترفندها و نقشه های دشمنان است که اگر مهار نشود ضربه مهلکی به کشور ما وارد می سازد ، افزود: امام راحل (ره) با دوراندیشی که داشتند هفته وحدت را برای از بین بردن این اختلافات در بین مردم مسلمان کشورمان بنیانگذاری کردند.وی مردم عنبران را پیشگامان وحدت و همدلی دانست و افزود: اتحاد و همدلی شیعه و سنی منطقه نمین می تواند الگوی بسیار مطلوبی برای مسلمانان دنیا باشد. ایجاد دارالتقریب همانند منطقه طالش در منطقه نمین از ضروریات است زیرا با ایجاد این مرکز بزرگان شیعه و سنی منطقه می توانند از ورود عقاید خرافی به منطقه جلوگیری کنند.

شرف تمام انبیا و ائمه اطهار (ع) و تمام خیر و برکت و زیبایی های عالم بشریت نشات گرفته و مرهون وجود مبارک پیامبر اسلام (ص) است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود سرمایه گذاری برای تولید ثروت در منطقه عنبران را موجب کاهش مهاجرت ها از این منطقه ذکر کرد و خواستار پیگیری و کمک استاندار اردبیل به احداث و تکمیل سد عنبران و رفع مشکلات آب شرب اهالی این منطقه شد.

حجت الاسلام سیدیاور مرادی امام جمعه عنبران هم گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با بینان گذاشتن هفته وحدت مسلمانان شیعه و سنی را بیش از پیش با نور محمدی آشنا کرده و موجبات اتحاد و همدلی آنها را فراهم کردند.

وی افزود: همه ما باید امروز بصورت متحد و یکپارچه در برابر توطئه های دشمنان مقاوم و نستوه بایستیم و از هرگونه تفرقه و اختلاف در بین خود پرهیز کنیم.وی از حضور امام جمعه و استاندار اردبیل در این مراسم قدردانی کرد و آن را نشانه ارج و احترام آن بزرگواران نسبت به اهالی اهل تسنن عنبران دانست.مولودیه خوانی دراویش عنبران و لوندویل و همچنین قرائت اشعار و نقاره زنی در مدح رسول گرامی اسلام (ص) و تدارک احسان و توزیع آن در بین میهمانان از دیگر برنامه های این مراسم بود.مجید خدابخش استاندار اردبیل هم در حاشیه این مراسم از پیگیری و رفع مشکلات اهالی بخش عنبران خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا