آذربایجاناخبارایرانعمومی

پایگاه خبری ریپورت جمهوری آذربایجان : سرپیچی از تحریم های آمریکا علیه ایران افزایش یافت

پلیگاه خبری “ریپورت” جمهوری آذربایجان گزارش داد : تعداد کشورهای که در برابر تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران مقاومت و از این تحریم ها سرپیچی می کنند ، روز به روز بیشتر می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،این منبع خبری گزارش داد : کره جنوبی برای طفره رفتن از تحریم ها علیه ایران در آستانه رسیدن به توافق با آمریکا است.
یک منبع دولتی در کره جنوبی، از مذاکره مقامات این کشور با امریکا در زمینه معاف شدن از این تحریم ها خبر داده است.
بنا به این گزارش ، تقریبا همه کشورهای وارد کننده نفت ایران در حال حاضر برای کسب امتیازات خاص با آمریکا در حال مذاکره هستند و احتمال می رود شرایط توافق با این کشورها فراهم شود.
ریپورت همچنین به نقل از یک منابع هندی گزارش داد: هند برای ادامه واردات نفت از ایران، توافقنامه ای ویژه با آمریکا را تدوین کرده است.
بر اساس توافق حاصله میان هند و آمریکا ، در طول تحریم ها حق نفت ایران به یک حساب ویژه واریز خواهد شد.
این منبع خبری خاطر نشان کرد که آمریکا ۴ نوامبر جاری تحریم های جدید نسبت به صنایع نفت و بانک مرکزی ایران اعمال می کند و کاخ سفید پیشتر هم از همه کشورها خواستار پایان دادن به واردات نفت از ایران شده بود.
“ریپورت” در گزارش دیگری نوشت : آمریکا و هند درباره خرید نفت از ایران در قالب تحریم های جدید ، به توافق رسیدند.
هند در چند روز آینده تصمیم خود درباره واردات نفت از ایران را اعلام خواهد کرد.
بنا به این گزارش ، واشنگتن هرچند پیشتر از همه کشورها خواستار توقف واردات نفت از ایران شده بود ولی جان بولتون مشاور امنیتی رییس جمهوری آمریکا روز ( پنجشنبه ) گفته که آمریکا متوجه شرایط برخی کشورها در زمینه ادامه واردات نفت از ایران بوده و مایل نیست در جریان تحریم ایران به متحدان خود آسیب برساند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا