آخرین اخبارآذربایجاناخبارترکیهعمومیقره باغقره باغ

آغاز بکار اولین نشست مرکز مشترک رسانه های ترکیه و جمهوری آذربایجان در استانبول

اولین نشست مرکز مشترک رسانه های ترکیه و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آناتولی، اولین نشست “مشترک رسانه ترکیه وجمهوری آذربایجان” در چارچوب جلسه “رسانه شورای ترک” وابسته به ” شورای همکاری کشورهای ترک زبان” با عنوان ” گذشته ریشه دار و آینده قدرتمند” که به میزبانی “دفتر ریاست ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه” در استانبول آغاز شده است و تا روز یکشنبه ادامه دارد، برگزار شد.
نشست “مشترک رسانه ترکیه وجمهوری آذربایجان” به ریاست فخرالدین آلتون “دفتر ریاست ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه” و حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهوری آذربایجان با شرکت مدیران و روسای سازمان های مختلف رسانه های و ارتباطات دو کشور با عنوان ” دو دولت، یک ملت و رسانه مشترک” برگزار شد. در این نشست درباره تقویت همکاری دوستانه دو کشور در بخش ارتباطات، رسانه های سنتی، رسانه های دیجیتالی، راهبرد ارتباطات، دیپلماسی عمومی، برقراری هماهنگی و همگرایی سطح بالا، مبارزه مشترک با تحریفات و اخبار و اطلاعات نادرست تبادل نظر شد.
در پلاتفرم رسانه های مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان درباره تشکیل کمیته های کاری و فنی؛ ” دیپلماسی عمومی”، ” رسانه های بین المللی”، “راهبرد ارتباطات”،” آموزشی”، “دیجیتالی شدن و جهانی شدن”، “موضوعات قانونی و تنظیم امور” تصمیماتی گرفته شد.
فخرالدین آلتون “دفتر ریاست ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه” دراین نشست گفت: در 10 دسامبر 2020 میلادی تحت نظارت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان “توافق نامه مربوط به همکاری راهبردی در بخش رسانه میان ترکیه و جمهوری آذربایجان” امضا شده بود. اکنون این توافق نامه به صورت قانون تایید و تصویب شد و روابط دو کشور در بخش رسانه و ارتباطات که در حال گسترش بود به صورت نهاد ارزشمند درآمد. در دوران جنگ دوم قره باغ و آزادی قره باغ از اشغال ارمنستان، دو کشور نه تنها در بخش نظامی و سیاسی، بلکه در بخش ارتباطات و رسانه ها نیز همکاری نزدیک نتیجه بخش را برقرار کردند.
گسترش همکاری نزدیک ترکیه و جمهوری آذربایجان در بخش رسانه، ارتباطات و دیپلماسی عمومی و مبارزه با اخبار و اطلاعات دروغ و تحریف شده و سیاه نمایی از اهمیت زیادی برخوردار است. درباره تبادل اطلاعات و تجارب دو کشور و تشکیل کمیته های کاری و توسعه ظرفیت های نهادینه شده نیز وحدت نظر داریم.
مرکز رسانه مشترک ترکیه و جمهوری آذربایجان، تاثیر بسیار زیادی بر روند تدوین راهبرد برای ایجاد همگرایی رسانه ای دو کشور و اطلاع رسانی درست به افکار عمومی دو کشور، مبارزه با تبلیغات سوء، تحریفات و سیاه نمایی در حوزه رسانه های دیجیتالی دارد. در زیر مجموعه مرکز رسانه مشترک دو کشور در راستای اهداف تعیین شده توسط رهبران دو کشور دیدگاه جدید و ساماندهی فعال بوجود آمده و به مردم ترکیه و آذربایجان و جامعه بین المللی اطلاعات درست را ارائه خواهد شد. کمیته های ششگانه همکاری پایدار رسانه ها و تشکل های ارتباطات دو کشور را تامین و حفظ کرده و طرح های مشترک را طراحی و اجرا خواهند کرد. رسانه های دو کشور نه تنها در بخش اخبار، بلکه در بخش فیلم و سریال و فرهنگ نیز طرح های جدیدی را تدوین و تنظم خواهند کرد.
حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهوری آذربایجان اولین نشست “مشترک رسانه ترکیه وجمهوری آذربایجان” گفت: “مرکز رسانه مشترک آذربایجان و ترکیه” فعالیت های دو کشور در بخش رسانه را افزایش خواهد داد. همکاری ترکیه و آذربایجان در بخش رسانه ها و ارتباطات در دوره جنگ قره باغ، مرکز رسانه مشترک ترکیه و آذربایجان را به یک ساختار نهادینه شده تبدیل کرده است. روابط ترکیه و آذربایجان به سطح بسیار عالی رسیده است و باید این سطح همکاری بیش از پیش تقویت شده و به نسل های قرون آینده به میراث گذارده شود. مرکز رسانه آذربایجان و ترکیه به یکی از عناصر مهم برادری و اتحاد راهبردی دو کشور در راستای اهداف و اراده رهبران دو کشور تبدیل شده است و به صورت نهادینه شده فعالیت خود را بیش از پیش افزایش خواهد داد. برای مقابله با حملات تخریب چهره آذربایجان توسط شبکه های اجتماعی و رسانه های بین المللی، بیش از پیش از تجارب و اطلاعات علمی ترکیه بهره مند خواهیم شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا