آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

تلاش وافر حاکمیت باکو برای وادار کردن ایران به حمله نظامی به جمهوری آذربایجان!

مهره شناخته شده حاکمیت باکو: بالاخره خواهید دید که جمهوری آذربایجان با ایران خواهد جنگید، من خواهان حمله ایران به جمهوری آذربایجان هستم!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نعمت پناهلی، از مهره های شناخته شده حاکمیت در جمهوری آذربایجان که می گوید از سال 1995 با آمدن حیدر علی اف به ریاست جمهوری در باکو، وی نیز با موافقت حیدر علی اف از وظایف دولتی کنار رفت تا با موضوع “جنوب” مشغول شود، در گفتگویی در “تی وی مساوات”، به تلاش های دولت علی اف برای وادار کردن ایران به حمله نظامی به جمهوری آذربایجان اعتراف کرد.
نعمت پناهلی گفت: من شخصا خواهان حمله ایران به جمهوری آذربایجان هستم، زیرا این حمله به نابودی ایران منجر خواهد شد!
نعمت پناهلی در بیان تاریخچه توطئه چینی های ضدایرانی مراکز پان ترکیسم در ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز گفت: «ایران مهمترین دشمن ترک ها است! من و شمار دیگری از هم قطاران مان که از جنوبی ها (برخی آذری های ترک گرای خودفروش که عامل پان ترکیسم شده اند) نیز هستند، در سال 1990 در ترکیه هم قسم شدیم که زندگی خود را به مبارزه با ایران وقف کنیم و حتی هم قطار جنوبی داریم که ازدواج نکرد تا این قسم خود را محقق کند و کل زندگی خود را به مقابله با ایران اختصاص دهد! من نیز برغم اینکه ازدواج کردم، زندگی ام را به مبارزه با ایران اختصاص داده ام. شما خواهید دید که بالاخره با ایران خواهیم جنگید. برخی ها مرا به تشویق و زمینه سازی جنگ و خونریزی متهم می کنند. اما، این اتهام نادرست است. زیرا، هیچ مبارزه استقلالی بدون جنگ و خونریزی به پیروزی نمی رسد! »
این مهره شناخته شده حاکمیت، روشنگری های مذهبی و اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان را ضد این جمهوری و شیطانی توصیف کرد و گفت: رژیم فارس در ایران برای پوشاندن چهره خود از نقاب تشیع و اسلام استفاده می کند تا مردم ما را فریب بدهد و در این زمینه هم تا زمان جنگ دوم قره باغ خیلی موفق شده بود و حتی پدر مرا به مشهد برده بودند و چنان کرده بودند که من نمی توانستم پیش پدرم از ایران بد بگویم! اما، با جنگ دوم قره باغ و حمایت علنی ایران از ارمنستان، این نقاب ایران برافتاد و بسیاری از دینداران جمهوری آذربایجان از ایران روی برگرداندند و اکنون در جمهوری آذربایجان فقط عاملان اطلاعات ایران و دیندارانی که واقعا احمق هستند، ایران را باور می کنند.»
وی در توجیه تلاش حاکمیت برای مجبور کردن ایران به حمله نظامی به جمهوری آذربایجان نیز گفت: « حتی آمریکا و انگلیس و اسراییل نمی توانند ایران را نابود کنند، زیرا آنها پایگاه اجتماعی در ایران ندارند. اما، من (جمهوری آذربایجان) ارتشی 40 میلیون نفری در آنجا دارم! به عنوان نمونه توجه داشته باشید که پس از اینکه ارتش شوروی در 20 ژانویه در باکو کشتار به راه انداخت، پلیس آذربایجان نیز در مقابل شوروی ایستاد و کمونیست ها نیز کارت عضویت حزب کمونیسم را دور انداختند و به مردم پیوستند! اکنون نیز ده ها هزار و صدها هزار نفر ترک آذربایجانی در درون دولت ایران وجود دارند که خونشان از ماست! این در میان روحانیون و اطلاعات و ارتش ایران نیز هست! به همین علت، هر قدمی که ایران ضد آذربایجان بردارد، به نابودی خود ایران و یکپارچه شدن آذربایجان منجر خواهد شد! ما باید برای این آماده باشیم!»
در این برنامه، نعمت پناه لی و مجری “تی وی مساوات” همچنین ادعاهای مضحک و مزخرف رسانه های جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه ایران به عمد و بخاطر دشمنی با جمهوری آذربایجان، خود به زلزله زدگان شهرستان خوی کمک نمی کند و از کمک رسانی ترکیه و جمهوری آذربایجان نیز به زلزله زدگان خوی جلوگیری می کند!
نعمت پناه لی همچنین در پاسخ به سوال رسوای مجری “تی وی مساوات” مبنی بر اینکه “انتظار می رفت پس از زلزله در خوی، اعتراضات گسترده آذری ها ایران را فرابگیرد، اما این انتظار محقق نشد!”، این ادعای دروغ را نیز با طمطراق مطرح کرد : «پس از واقعه تروریستی در سفارت مان در تهران، اعتراضات گسترده تبریز را فراگرفت و تمامی راه ها بسته شد! اما، اجازه داده نشد! همه باید بدانند که تبریز، همان تبریز کهنسال است که می داند چه موقعی باید حرکت کند!… باور کنید که اگر حاکمیت جمهوری آذربایجان به تبریز یک پیام بدهد، کل آذربایجان به پا خواهد خواست!»
مابقی سخنان نعمت پناه لی در خصوص تشبیه رفتارهای ایران به نظام شوروی و ادعای اینکه ایران نیز همانند شوروی به عمد در حال اجرای سناریوهای شیطانی برای ایجاد اختلافات قومی میان آذری ها و کردها و بلوچ ها و عرب ها در ایران است تا خود ایران را حفظ کند، گرچه کاملا غیرعقلانی و حماقت آمیز است، در عین حال نشان دهنده تصور و تفکر حاکم بر جمهوری آذربایجان در خصوص ایران است که در این برنامه تکرار شد.
مجموعه سخنان این مقام پیشین باکو و مهره شناخته شده حاکمیت در به اصطلاح «مساله جنوب» نشان می دهد که حاکمیت به عمد و برنامه ریزی شده و بر مبنای جاه طلبی و مطامعی که در مناطق آذری نشین ایران دنبال می کند و براساس هدایتی که از رژیم صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و ترکیه می شود، به دنبال این است که ایران را وادار به حمله نظامی به جمهوری آذربایجان بکند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا