آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تلاش برای بهره‌برداری از سد قيز قلعه سی با حضور روسای جمهور ايران و آذربايجان

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس، از اتمام مراحل توافق نهایی بین مقامات سیاسی برای بهره‌برداری از سد قیز قلعه سی با حضور مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، از اتمام مراحل توافق نهایی بین مقامات سیاسی برای بهره‌ برداری از سد قیز قلعه سی با حضور مشترک روسای جمهور ایران و آذربایجان خبر داد و افزود: این اقدام فصل جدیدی در مشارکت‌های همه جانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان گشوده و باعث تعمیق مناسبات سیاسی دو کشور خواهد شد.

حسین حاتمی در تشریح روند اجرای پروژه احداث سد مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: پایاب سد خداآفرین وسد قیز قلعه سی که بین ایران و جمهوری آذربایجان روی رودخانه ارس احداث شده است در مرحله بهره‌برداری نهایی قرار گرفته است.
نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته، قرار است این سد با حضور روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان بهره‌برداری شود بنابراین هم‌اکنون منتظر اتمام مراحل توافق نهایی بین مقامات سیاسی برای این حضور مشترک هستیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بی‌تردید در کنار گذرگاه و گمرک جدید با بهره‌برداری این سد با حضور روسای جمهور دو کشور فصل جدیدی از مشارکت‌های همه جانبه بین ایران و جمهوری آذربایجان گشوده شده که تعمیق مناسبات سیاسی دو کشور را رقم خواهد زد.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قرار بر این بود که این اقدام در آذرماه انجام شود اما به دلیل برخی ملاحظات و مناسبات سیاسی این مهم به پایان سال موکول شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا