آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

تلاش‌های ارمنستان برای تغییر نام قره باغ بی‌نتیجه خواهد ماند!

یکی از روزنامه های آذربایجان، در واکنش به تلاش‌‌های ارمنستان برای تغییر نام ” قره باغ اشغالی “، این اقدام را تاسف بار و بی نتیجه بیان کرده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حاجی رفیق مدیر مسئول روزنامه “سای” در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص خبر اخیر منتشر شده مبنی بر تلاش‌‌های مرموزانه و غیر منتظره تغییر نام ” قره باغ اشغالی” از سوی ارامنه و دولت سرکیسیان ابراز داشته است: تلاش های ارمنستان در این راستا بی‌‌نتیجه خواهد ماند چرا که دولت کشورمان دقت ویژه‌‌ای برای تغییر نام مناطق اشغالی قائل می‌‌باشد؛ لذا تمامی این اقدامات کاملا غیر قانونی است.
گفتنی است، به استناد به رسانه‌‌ها و خبرگزاری های آذربایجان، ارمنستان در حرکتی جدید تلاش خود را به منظور تغییر نام جمهوری خود مختار قره باغ به ” آرتساخ” آغاز کرده است.
این اقدام که سبب جنجال بسیاری بین سران حکومتی و مسئولان آذربایجان شده است از طرف آذری‌‌ها با واکنش های سختی نیز روبرو می‌‌شود.
خاطر نشان می‌‌کنیم؛ طی دو روز گذشته وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در اعتراض به این تلاش‌های دولت سرکیسیان بیانیه‌‌ای صادر نمود.
در این بیانیه، منحرف کردن افکار گروه مینسک و جامعه بین المللی از سوی ارمنستان به بهانه طرح تغییرات در پیش نویس قانون اساسی این کشور مورد تأکید واقع شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا