آذربایجاناخبارایرانروسیه

حضور بیش از 400 تبعه آذری و روسی در مرقد امام(ره)

مدیر پایانه مرزی آستارا از حضور 424 نفر اتباع روسیه و جمهوری آذربایجان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، جلال دیانسانی عصر امروز در جریان ورود زائران خارجی مرقد مطهر امام(ره) در مرز این شهرستان اظهار کرد: در 10 روز گذشته 424 نفر از اتباع روسیه و جمهوری آذربایجان از طریق مرز زمینی آستارا برای حضور در مرقد مطهر امام راحل وارد کشور شدند.

وی با اشاره به آغاز تردد اتباع جمهوری آذربایجان و روسیه از ابتدای خرداد ماه برای حضور در آیین گرامیداشت سالگرد امام راحل به کشور، گفت: این افراد در قالب 11 دستگاه اتوبوس وارد کشور شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی آستارا ادامه داد: زائران خارجی پس از انجام تشریفات گمرکی در مرز زمینی آستارا با حضور در حرم مطهر امامزادگان ابراهیم(ع) و قاسم(ع) این شهرستان به زیارت و انجام فرایض دینی پرداختند.

وی با بیان اینکه از تعداد زائران مذکور 80 نفر از کشور روسیه و بقیه از جمهوری آذربایجان بوده‌اند، تصریح کرد: این زائران پس از حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) عازم قم و مشهدالرضا(ع) می‌شوند.

دیانسانی مدت زمان حضور کاروان مذکور در ایران را دو هفته عنوان کرد و یادآور شد: تمام شرایط و امکانات موجود برای خدمات‌رسانی مطلوب به اتباع خارجی که از منطقه قفقاز عازم زیارت عتبات عالیات می‌شوند، فراهم شده است.

وی با اشاره به تردد روزانه بیش از 2 هزار نفر اتباع داخلی و خارجی از مرز زمینی آستارا، خاطرنشان کرد: مرز آستارا رتبه نخست تجارت چمدانی و صادرات را در مرزهای زمینی شمال کشور دارد.

به گزارش فارس، شهرستان مرزی آستارا در شمال‌غرب گیلان و مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا