آذربایجاناخبارعمومی

تغییرات اساسی در هیات مدیره و  شورای سیاسی حزب حاکم آذربایجان

در پی تکمیل نسبی پاکسازی هیات دولت جمهوری آذربایجان از وزرای پیشین، رسانه های باکو از تصمیم حزب حاکم آذربایجان نوین جمهوری آذربایجان به پاکسازی این حزب از اعضای کهنسال و پیشین و جایگزینی آنها خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سایت ” ینی صباح”، در محافل غیررسمی از احتمال برگزاری گردهمایی سراسری فوق العاده حزب حاکم سخن گفته می شود، اما این خبر هنوز رسما تایید نشده است. در چارچوب سیاست حاکمیت برای جایگزینی نیروهای جوان بجای نیروهای قدیمی، بسیاری از مقامات و وزرای سابق از هیات مدیره و شورای سیاسی حزب آذربایجان نوین کنار گذاشته خواهند شد. حسینقلی باقروف، وزیر پیشین محیط زیست، میصیر مردانف، وزیر پیشین آموزش، علی عباسف، وزیر پیشین ارتباطات، علی حسن اف، مدیر پیشین شعبه اجتماعی و سیاسی ریاست جمهوری، تقی احمدوف، رییس پیشین سازمان متروی باکو، حاج بالا ابوطالب اف، فرماندار پیشین باکو، النور اصلان اف، رییس شعبه تحلیل های سیاسی و آموزش های خبری ریاست جمهوری آذربایجان، عصمت عباس اف، وزیر پیشین کشاورزی، علی حسن اف، رییس پیشین کمیته امور آوارگان، فاطمه عبدالله زاده، مدیر پیشین سیاست های امور انسانی ریاست جمهوری آذربایجان، نظامی خودی اف، رییس پیشین رادیو و تلویزیون دولتی آذ.تی.وی.، نوروز محمدوف، نخست وزیر پیشین و مدیر پیشین روابط خارجی ریاست جمهوری، عارف رحیم زاده، معاون پیشین مجلس جمهوری آذربایجان، دلاره سیدزاده، رییس دبیرخانه ریاست جمهوری آذربایجان از جمله نیروهای مسنّی هستند که از شوراهای مرکزی حزب حاکم کنار گذاشته خواهند شد.

این تغییرات پس از شروع جنجال سیاسی پیرامون رامیز مهدی اف، رییس پیشین نهاد ریاست جمهوری آذربایجان اجرا می شود که منجر به کنار گذاشته شدن سیاووش نوروزف، از مقام معاون دبیراجرایی حزب حاکم به علت حضور در مراسم عروسی نوه رامیز مهدی اف شد.

سیاووش نوروزوف برای مصون ماندن خود از حملاتی که به رامیز مهدی اف می شود، اعلام کرد که رامیز مهدی اف وی را فریب داده و گفته است که این مراسم عروسی با کسب اجازه از دولت برگزار می شود و وی نیز به همین علت در این مراسم شرکت کرده است!

همچنین آبل محرم اف، رییس پیشین دانشگاه دولتی باکو که در مراسم عروسی نوه رامیز مهدی اف، از وی به شدت تجلیل کرده و گفته بود که رامیز مهدی اف، در تامین موفقیت های جمهوری آذربایجان رهبری تاکتیکی را به عهده داشته است، در پی شروع حملات حیثیتی به رامیز مهدی اف، تاکید کرد مهدی اف وی را نیز فریب داده  و گفته است که مراسم عروسی نوه اش با کسب اجازه از دولت برگزار می شود.

از سوی دیگر، رامیز مهدی اف، رییس آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان در دومین مقاله ای که در سایت آکادمی، “مهمترین مرجع علمی جمهوری آذربایجان”  در واکنش به حملات حیثیتی به وی منتشر شد، نوشت : « جسارت افترا زدن به کسی را که فداکارانه به این دولت خدمت کرده است، از چه کسی دریافت می کنید؟ اگر جرأت دارید به این سوالات من پاسخ دهید. جوابی که می دهید به افشای “ستون پنجم” موجود در داخل حاکمیت کمک خواهد کرد.»

رامیز مهدی اف نوشت: « می توانم درباره کسانی که ریاکارانه به من بهتان می زنند و اهانت می کنند، از جمله نمایندگان مجلس، فضایل آقامالی، ملاحت ابراهیم قیزی، صمد سیدوف، عادل علی اف، موسی قاسم لی، غنیره پاشایوا، المان نصیروف، حکمت بابا اوغلو، الدار قلی اف، علوی قلی اف، هجران حسین اوا، جاوید قاسم اف، شاهین اسماعیل اف، مالک حسن اف، سئوینج حسین اوا، سیاووش نوروزوف، الدار نمازوف، الخان شاهین اوغلو، الچین میرزابیگلو و  مقامات پیشین دولتی،حاجی بالا ابوطالب اف، عابد شریف اف، ماکسیم موسی اف و رهبران حزبی، تورال عباس لی، رییس حزب “آق”، الشاد موسی اف، رییس حزب آذربایجان بزرگ، جهاندار بای اوغلو، رییس حزب توران، سردبیران مطبوعاتی، رئوف عارف اوغلو، بختیار صادق اف و سردار جلال اوغلو  در صورت تداوم این روند به دادگاه شکایت کنم. »

رامیز مهدی اف با تاکید بر اینکه درباره حال گذشته و کنونی خود کاملا مطمئن است، مخالفان را به چندرو بودن متهم کرد و نوشت: « من برخلاف کسانی که مرا متهم می کنند، در طول عمرم به یک عقیده خدمت کرده ام. »

رامیز مهدی اف خطاب به حمله کنندگان به وی، اتهامات آنها را خنده دار توصیف کرد و نوشت مرا “ستون پنجم” روسیه در جمهوری آذربایجان معرفی می کنند که اتهامی خنده دار درباره کسی است که 49 سال یار باوفای حیدرعلی اف و الهام علی اف بوده است!

رامیز مهدی اف افزوده است: « کسانی که آلت دست این بازی های خطرناک شده اند، در نظر داشته باشند که آنها با نام بردن از روسیه در سخنانشان، در وهله نخست برای دولت مستقل آذربایجان مشکلات جدی ایجاد می کنند. آنها در عمل روسیه را متهم می کنند که شبکه جاسوسی بزرگی در نظام مدیریتی کشورمان تشکیل داده و به این ترتیب، به برخی محافل در مسکو این بهانه را می دهند که جمهوری آذربایجان را به سمت حرکت های تخریبی سوق دهند. باید از این قبیل بازی های غیرمسئولانه و خطرناک پرهیز کرد. هر آذربایجانی که به سرنوشت ملت خود و ثبات و رفاه آن می اندیشد، نباید اینها را مرتکب شود. »

رئوف عارف اوغلو، سردبیر روزنامه “ینی مساوات”، در واکنش به تهدید رامیز مهدی اف گفت: « این بار تهدیدات وی ناشی از قدرت نیست، بلکه ناشی از بیچارگی است. درد بزرگی است که 26 سال در عمل نفر دوم حاکمیت باشی و اکنون هیچ کس را برای دفاع از خود نداشته باشی و تنها بمانی. کسانی که به آنها نان داده ای و نان و نمک خورده اند، به تلنگری تو را بفروشند ( سیاووش نوروزوف و آبل محرم اف و سایر فعالان سیاسی و علمی جمهوری آذربایجان ). این درد بزرگی است.»

از سوی دیگر، برخی از رسانه های باکو نیز از جمع آوری کتاب های رامیز مهدی اف از برخی مراکز علمی و کتابخانه ها و بعضی دانشگاه های جمهوری آذربایجان خبر دادند!

رامیز مهدی اف از تحریف کنندگان تاریخ و مهمترین تولید کننده محتوا برای تعریف هویت برای جمهوری آذربایجان بوده است و با انتشار کتاب هایی به تحریف تاریخ صفویه و نادرشاه افشار به منظور تاریخ سازی برای جمهوری آذربایجان نیز پرداخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا