آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

تعویق دادگاه رسیدگی به فعالیت‌های آژانس یهود در روسیه 

منابع صهیونیستی ضمن تایید خبر رد مصالحه درباره فعالیت های آژانس یهود در روسیه از سوی این کشور، از به تعویق افتادن یک ماهه جلسه دادگاه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در حالیکه قرار بود اولین جلسه دادگاه رسیدگی به فعالیت های آژانس یهود در مسکو روز جمعه برگزار شود، منابع صهیونیستی از تعویق این دادگاه خبر دادند.

پیش از این روزنامه تایمز رژیم اشغالگر قدس از آخرین تلاش ها و تقلاهای مقامات ارشد این رژیم برای رایزنی با روسیه به منظور جلوگیری از بسته شدن آژانس یهود در روسیه قبل از آغاز جلسات دادگاه خبر داده بود.

منابع صهیونیستی می گویند، وزارت دادگستری روسیه و قاضی پرونده با درخواست این آژانس برای مصالحه مخالفت کرده اما با تعویق یک ماهه دادگاه موافقت کرده اند. طبق این گزارش ها، اولین جلسه رسیدگی به این پرونده 19 سپتامبر(28 شهریور) برگزار خواهد شد.

منابع روس هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده اند و علت تعویق دادگاه هنوز مشخص نیست.

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی اواسط مرداد ماه با ولادیمیر پویتن رئیس جمهور روسیه درباره بحران میان مسکو و تل آویو از جمله تعطیلی آژانس یهود رایزنی کرده بود.

چندی پیش، وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در این کشور را متوقف کند؛ زیرا مدارکی وجود داشت که نشان ‌می‌داد این آژانس، قوانین کشور روسیه را نقض کرده است. در پی اعلام این خبر، یک هیأت صهیونیستی پنجم مرداد ماه جاری (27 ژوئیه) برای بررسی موضوع آژانس یهود «سخنوت» به مسکو سفر کرد که منابع عبری گزارش دادند این سفر نتیجه مثبتی در برنداشته است.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا