آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعکسعمومی

تصاویری از گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، این مراسم با حضور مقام‌هایی از وزارت دفاع ملی ترکیه و ستاد ارتش ترکیه، سفرا، شخصیت ها، روسای احزاب و وابستگان نظامی کشورهای جهان، نمایندگان اصحاب رسانه و دیگر مقامات و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترکیه در آنکارا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، “محمد فرازمند” سفیر کشورمان در آنکارا در مراسم روز ارتش و در آستانه روز قدس در بخشی از سخنان خود در دفاع از آرمان فلسطین گفت: «همانطور که استانداردهای دوگانه و تبعیض های دینی و نژادی اجازه دخالت در مبارزه با ویروس کرونا را نداشتند، در مقابله با سایر ویروس‌ها مانند ناامنی، جنگ، تروریسم، تجاوز و اشغال نیز باید از استانداردهای دوگانه دوری کنیم، تا امید به صلح پایدار افزایش پیدا کند.
قلوب مسلمانان در ماه مبارک رمضان به سمت قبله اول خود یعنی قدس شریف متمایل می‌شود. جای تأسف دارد که جامعه بین‌الملل در طی هفت دهه گذشته چشم خود را به روی مسئله اشغال و نقض تمامی انواع حقوق بشر در فلسطین توسط رژیم صهیونیستی بسته است و ما تاکنون شاهد هیچ گونه محکومیت تاثیرگذار یا همدلی با پناهجویان و آوارگان فلسطینی نبوده‌ ایم.»
وی افزود: «متاسفانه تراژدی دیگری در روزهای اخیر در مسجدالاقصی توسط نیروهای اشغالگر رقم خورد که جان و مال فلسطینیان را تهدید و به مقدسات تمامی مسلمین توهین کرد و ما بار دیگر شاهد بودیم که جامعه بین‌الملل به صورت ارادی از کنار این آن گذشت.
علیرغم تمامی این اتفاقات و سکوت قدرت‌های بزرگ، این یک حقیقت مسلم است که قدس اولین قبله و فلسطین اولین مسئله مسلمانان است و همچنین اینکه ریشه بسیاری از ناآرامی‌ها و بی‌ثباتی‌ها در منطقه را می‌توان در ستمی که در فلسطین در جریان است، جستجو کرد.»

فرازمند در پایان تصریح کرد: «همگی ما باید به خاطر برقراری صلح و ثبات در منطقه این حمله‌ها را با صدای بلند محکوم کنیم. بعد از گذشت هفت دهه، جامعه بین‌الملل هنوز نتوانسته راه‌حل تأثیرگذاری را پیش روی مردمی بگذارد که از خانه‌های خود بیرون رانده شده اند. کشورهایی که به اعمال تحریم علیه مخالفان خود و سایر کشورها اعتیاد دارند هنوز حتی یک تحریم علیه رژیم صهیونیستی اعمال نکرده‌ اند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا