آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

برگزاری مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه

مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور سفیر کشورمان در آنکارا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور “محمد فرازمند” سفير کشورمان، سرهنگ مهدی عمرانی، وابسته نظامی و شرکت گسترده وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم آنکارا، مقامات نظامی ترکیه، سفرا و نمایندگان حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ ای ترکیه و همچنین مسئولان نهادهاي ايرانی در تركيه در شامگاه تاریخ 30 فروردین ماه در هتل “لاتانیای” آنکارا برگزار شد.
اين مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و نواختن سرودهای ملی جمهوری اسلامی ايران و تركيه و خیرمقدم”محمد فرازمند” سفير ايران و سرهنگ “مهدی عمرانی” وابسته نظامی كشورمان در آنكارا آغاز گردید.

در این مراسم ياد و خاطره شهدای دفاع مقدس به‌ ویژه 48 هزار شهيد ارتش جمهوری اسلامی ايران و خانواده‌های آنان گرامی داشته شد.

سفیر و وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم به علت نامگذاری روز ارتش، نقش ارتش در بازدارندگی دفاعی و توانمندی های نظامی نیروهای مسلح کشور اشاره نمودند.

سرتیپ خورشید آغیرجان، معاون وزیر دفاع ترکیه نیز در این مراسم ضمن تبریک روز ارتش ج.ا.ایران به همکاری های گسترده دو کشور در تامین امنیت منطقه اشاره کرد.
در مراسم بزرگداشت روز ارتش ج.ا.ایران در ترکیه، مقام‌هایی از وزارت دفاع ملی ترکیه و ستاد ارتش ترکیه در سطح سرلشکر و همچنین معاونان فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی، هوایی فرماندهان و افسران ارشد ارتش ترکیه، ده‌ها نفر از سفیران و تعداد زیادی از وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در ترکیه و نمایندگان احزاب سیاسی شامل (سعادت- ینی رفاه- هدی پار – وطن- و…) جریان ملی گروش، نمایندگان اصحاب رسانه و دیگر مقامات و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترکیه شرکت داشتند.
همچنین در اين مراسم ضمن تشريح حضور قدرتمند ارتش كشورمان در هشت سال دفاع مقدس، توانمندی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران در عرصه‌های مختلف به‌ ویژه در زمینه فناوری‌های جديد و انواع تسليحات پيشرفته از طريق چندین نمايشگر به نمايش درآمد و در پايان همزمان با اذان مغرب از حاضران به صرف افطارپذيرايي شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا