آذربایجاناخبار

تشکیل پرونده جنایی برای مدیریت شبکه” آینس”+سند

اخبار منتشر شده در آذربایجان حاکی از آغاز تشکیل پرونده جنایی از سوی دفتر دادستانی این کشور برای مدیریت تشکیلات رسانه ای کانال آینس می باشد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بعد از تعلیق فعالیت های کانال آینس و لغو مجوز کار این تشکیلات بعد از کودتای نافرجام اخیر در ترکیه؛ خبرگزاری های این کشور از آغاز تشکیل پرونده جنایی علیه مدیریت این کانال خبر می دهند.
طی اخبار منتشر شده؛ مدیریت و مقامات آینس بنا به دعوت به تبلیغات تروریستی و دیگر چالش ها، از سوی دفتر دادستانی جمهوری آذربایجان متهم شناخته شده اند که در پی آن دادستان عالی این کشور دستور تشکیل پرونده جنایی و رسیدگی به آن را صادر کرده است.
طبق این خبر؛” قنیره آتاشووا ” خبرنگار ویژه امریکا که در این کانال همکاری می کرد، به هنگام سفر هوایی از باکو به استانبول در تاریخ 26 اکتبر سال 2016، از سوی نیروهای سازمان امنیت مرزی آذربایجان دستگیر و بازداشت شده و با اعلام ممنوع الخروجی، وی به آذربایجان بازگردانده شده است.
قابل ذکر است، بررسی ها نشان می دهند که تعقیب های امنیتی مقدماتی به منظور بازجویی به شماره پرونده 162006055 از کارمندان آینس و نیز محدودیت ورود و خروج این خبرنگار ویژه آمریکا در دستور کار قرار دارد.
گفتنی است، در خصوص ممنوعیت خروج این خبرنگار نیز طی درخواستی به رئیس جمهور علی اف، لغو محدودیت خروج وی از کشور مطرح شده و همچنین با اعلام دادخواست رسیدگی به این محدودیت در واکنش به ممنوع الخروجی وی، شکایاتی به دادستانی عالی آذربایجان ارسال شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا