آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

نماینده آستارا خواستار شد؛ تبیین حدود اختیارات کشور در بهره برداری جمهوری آذربایجان از بارانداز ریلی آستارا

نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی، اختیارات توافق شده کشور را در مفاد قرارداد بهره‌ برداری جمهوری آذربایجان از بارانداز ریلی آستارا تبیین کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ایسنا، غلامرضا مرحبا در جلسه ای که به منظور رفع مشکلات بارانداز بین المللی ریلی آستارا در ساختمان اداری راه آهن در این بارانداز برگزار شد، اظهار کرد: در قراردادهایی که برای احداث و بهره‌برداری از بارانداز ریلی بین المللی آستارا منعقد شده است، دقت کافی نبوده است.

وی با بیان اینکه در این قراردادها به صراحت قید شده است که بهره برداری پس از اتمام عملیات احداث خواهد بود، ادامه داد: بر خلاف قرارداد، بهره برداری در حالی انجام می‌شود که فقط ۵۰ درصد کارها انجام شده است.

وی افزود: ناظر قانونی این پروژه دچار مشکل است و باید منافع کشور در بهره برداری از آن به شکل کامل رعایت شود.

مرحبا با تأکید بر اینکه بنا به ادعای کادر پایانه ریلی، بسیاری از زیرساخت ها آماده نشده است، خاطرنشان کرد: نباید به خاطر چند نفر که فقط منافع مالی خود را مدنظر قرار می دهند، امنیت کشور را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید در بهره‌برداری از این بارانداز، معادله برد- برد حاکم باشد، عنوان کرد: نماینده راه آهن جمهوری اسلامی ایران تا چه حدی می تواند در این بارانداز اعمال حاکمیت کند؟

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی باید اختیارات توافق شده کشور در مفاد قرارداد بهره برداری جمهوری آذربایجان از این بارانداز را تبیین کند، تصریح کرد: اگر پاسخ وزیر در کمیسیون مربوطه مجلس ما را قانع نکند به طور یقین در صحنه علنی باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه هیچ ارگان داخلی از زیرساخت های راه آهن در آستارا راضی نیست، یادآور شد: جمهوری آذربایجان تعهداتی را که قبول کرده است، چه زمانی تحویل خواهد داد؟

نماینده آستارا با اشاره به اینکه احداث قطعه رشت – آستارا از الزامات است، اضافه کرد: باید اختلافات موجود در این پروژه خاتمه یابد، زیرا اگر این قطعه به اتمام نرسد کریدور شمال – جنوب عملاً سوددهی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر الزام پایان اختلافات قرارگاه خاتم الانبیاء و تأمین کننده های مالی، افزود: ما دغدغه وطن مان را داریم تا این پروژه پس از تکمیل، برای همگان تولید ثروت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا