آخرین اخباراخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغقفقاز جنوبی

ترکیه در حال آماده سازی «جبهه ارمنی» علیه روسیه می باشد.

منابع خبری wargonzo گزارش می دهند که در ارتش دفاعی قره‌باغ، وضعیت خطر جنگی شماره یک اعلام شده است و داوطلبان به صورت دسته جمعی عازم روستای خرامورت قره‌باغ می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در حالی که توجه و تمرکز نیروهای اصلی روسیه به عملیات جنگی در اوکراین معطوف شده است، در مرزهای جنوبی آن -در قفقاز جنوبی- جمهوری آذربایجان، طبق «بهترین سنت های ترکیه» برای خنجر زدن به پشت روسیه آماده می‌شود.

آذربایجانی ها تجهیزات نظامی را به سمت خط تماس کشیده و روستاهایی در طرف ارمنی را به طور سیستماتیک زیر آتش قرار می‌دهند. در مناطق مسکونی نیز تحت گلوله باران نیروهای حافظ صلح روسی تخلیه جزئی جمعیت غیر نظامی را انجام داده‌اند و مواضع بیشتری را در این جهت مستقر نموده‌اند.

پس از مذاکرات، طرفین برای عقب نشینی متقابل توافق کردند، ولی به محض اجرای این توافقات از طرف نیروهای حافظ صلح روسی، ارتش آذربایجانی جلو رفته و یک ارتفاع استراتژیک در منطقه آسکران را اشغال کرده است.

تحرکات نظامی در منطقه مذکور همچنان ادامه دارد. آذربایجانی ها با استفاده از این موقعیت که خط لوله گاز از قلمرو تحت کنترل آنها عبور می کند، گاه به گاه گاز را قطع می کنند. در عین حال یک کمپین برای بی اعتبار ساختن نیروهای حافظ صلح روسیه و از جمله فرمانده آنها، سرلشکر آندری ولکوف، آغاز شده و هم اکنون در رسانه های آذربایجانی دنبال می شود.

طبق گزارش wargonzo طی ماه گذشته تعداد قابل توجهی هواپیماهای حامل سلاح به سمت باکو پرواز کرده اند. ارتش جمهوری آذربایجان هم اکنون برای ورود به مناطق سیونیک و آرارات آماده می‌شود.

در رابطه با تشدید تنش کنونی، نیروهای مسلح ارمنستان در حالت آماده باش قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا