آذربایجاناخبارایران

نمایشگاه بانوان نقاش ایرانی در جمهوری آذربایجان برپا می‌شود

نمایشگاه هنرمندان نقاش بانوان ایرانی، اوایل فصل پاییز سال جاری با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در محل گالری اتحادیه نقاشان جمهوری آذربایجان برپا شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اصغر فارسی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو، طی روز دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه با فرهاد خلیل‌اف، رییس اتحادیه نقاشان جمهوری آذربایجان و دارنده بالاترین نشان دولتی نقاش ملی در محل اتحادیه نقاشان، دیدار و پیرامون روابط و همکاری‌های دوجانبه و راه‌های گسترش مناسبات در حوزه نقاشان دو کشور و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف نقاشی و هنری گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، فارسی طی سخنانی، روند گسترش مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور ایران و آذربایجان به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر را مثبت ارزیابی کرد و آن را ره‌آورد اراده مسئولان عالی به ویژه رؤسای دو جمهور، دانست.

رایزن فرهنگی کشورمان بر گسترش همکاری‌های هنری به ویژه در زمینه نقاشی و برگزاری نمایشگاه‌ ویژه هنرمندان دو کشور تأکید کرد.

مشتاق میزبانی هنرمندان سبک معاصر ایران هستیم

فرهاد خلیل‌اف سخنان خود را با وجود اشتراکات فرهنگی و هنری بین دو کشور دوست و برادر آغاز کرد و گفت: در رگ‌های ما، خون مشترکی در جریان است و این عاملی برای نزدیکی ما شده است.

رییس اتحادیه نقاشان جمهوری آذربایجان بر ضرورت تعمیق روابط فرهنگی و هنری دو کشور تأکید و آمادگی این مجموعه فرهنگی را برای هر نوع همکاری خصوصاً در چارچوب برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی ویژه هنرمندان دو کشور، اعلام کرد.

وی ادامه داد: من اطمینان دارم در بخش نقاشی جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت و هنرمندان خلاق بزرگی است که در سطح جهانی شناخته شده و امروز صاحب سبک و مکتب برای خود هستند. بسیار مشتاقیم که در محل گالری اتحادیه نقاشان، میزبان و پذیرای هنرمندان سبک معاصر ایران باشیم.

در پایان این دیدار، مقرر شد تا نمایشگاه هنرمندان نقاش بانوان ایرانی، اوایل فصل پاییز سال جاری در محل گالری اتحادیه نقاشان جمهوری آذربایجان برپا شود. همچنین، متقابلاً مقدمات برگزاری نمایشگاهی از هنرمندان نقاش جمهوری آذربایجان در کشورمان انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا