آذربایجاناخبارعمومی

شهروندان جمهوری آذربایجان بطور فزآینده ای کشورشان را ترک می کنند

به دلیل وضیعت اقتصادی و رو به وخامت معیشت مردم در جمهوری آذربایجان بسیاری از شهروندان این کشور ترجیح می دهند جهت ادامه زندگی خود کشور را ترک و کشورهای خارجی را برای ادامه زندگی انتخاب نمایند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از فاکت خبر، وضیعت اقتصادی بد و کمبود شغل و همچنین پایین آمدن  ارزش پولی جمهوری آذربایجان در مقابل دلار باعث گردیده تا افرادیکه به دنبال شغل هستند  بطور فزآینده ای این کشور را ترک و به کشور های خارجی پناه ببرند.

براساس این گزارش در سال گذشته نزدیک به ۴۰ هزار نفر از اتباع جمهوری آذربایجان جهت اشتغال به کشور ترکیه عزیمت نموده که ۷۳۰۰ نفر از آنها بطور دائم به تابیعت این کشور درآمده اند.

گزارشی که از سوی اداره خدمات مهاجرت ترکیه اعلام گردیده پس از کشور عراق و سوریه، جمهوری آذربایجان سومین کشوری است که اتباع آنها اقدام به اخذ مجوز اقامت طولانی مدت با خانواده های خود در این کشور را خواستار شده اند که تعداد این درخواست کننده گان آذری ۳۹ هزار و ۲۰۰ نفر بوده است که ۷ هزار و ۳۷۷ نفر از این افراد به همراه خانواده خود مجوز اقامت دائمی در ترکیه را بدست آورده اند که از این منظر جمهوری آذربایجان در صدر قرار دارد.

همچنین ۱۰ هزار و ۵۲۸ نفر از اتباع جمهوری آذربایجان بدلیل ادامه تحصیل در مراکز آموزشی ترکیه مجوز اقامت دریافت نموده و ۵ هزار و ۱۰۲ نفر نیز به دلیل کمک های بشر دوستانه و به عنوان قربانی قاچاق انسان مجوز اقامت طولانی مدت دریافت نموده اند.

در ضمن براساس اعلام آمار جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۵ تعداد۱۵۵۷ نفر این کشور را بصورت دائم ترک و به تابعیت کشور های همچون آمریکا،آلمان،بلاروس،استونی،گرجستان،اسرائیل،قزاقستان،قرقیزستان،لتونی،مولداوی،ازبکستان،روسیه،ترکیه ،ترکمنستان، اوکراین و… درآمده اند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا