آذربایجاناخباراردبیلایران

سفر هیئت تجاری اردبیل برای همکاری مشترک به جمهوری آذربایجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هیئت تجاری استان اربیل به همراه استاندار اردبیل برای گسترش روابط تجاری سال آینده به کشور آذربایجان سفر می‌کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، سیدحامد عاملی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیئت تجاری استان اردبیل به همراه استاندار اردبیل برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی سال آینده به کشور جمهوری آذربایجان سفر می‌کند که انتظار می‌رود در آینده شاهد گسترش و توسعه روابط استان اردبیل و جمهوری آذربایجان باشیم.

وی با اشاره به سفر الهام علی‌اف، ‌رئیس جمهور آذربایجان به ایران و امضای برخی تفاهم‌نامه‌ها در این سفر ‌افزود: انتظار داریم بعد از این سفر با توجه به اینکه استان اردبیل طولانی‌ترین مرز مشترک را با کشور آذربایجان دارد شاهد توسعه اقتصادی و تجاری اردبیل و کشور آذربایجان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه گمرک بیله‌سوار یک ظرفیت بسیار مهم برای توسعه صادرات در استان اردبیل بوده است، گفت: باید گمرک بیله‌سوار به تجهیزات و امکانات نوین مجهز شود تا روند صادرات از این گمرک سیر صعودی به خود گیرد.

عاملی تصریح کرد: کشور آذربایجان و استان اردبیل و به تبع آن شهرستان بیله‌سوار ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مشترکی دارند و باید با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم از این ظرفیت‌های مشترک برای توسعه دو منطقه استفاده کنیم که نیاز است همگان برای تحقق این امر اقدامات بسیار اساسی انجام دهیم.

وی اظهار داشت: صادرات چمدانی از گمرک بیله‌سوار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و مهمترین دلیل این کاهش پایین آمدن نرخ پول کشور آذربایجان و برخی محدودیت‌ها در مورد ورود اتباع آذری است که امیدواریم با برنامه‌های انجام شده در آینده شاهد افزایش و رونق صادرات چمدانی در اردبیل باشیم.

مدیرعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی استان اردبیل برنامه‌ریزی برای رونق صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری است و باید برای تحقق این امر اقدامات عملی و راهبردی انجام شده و نگرش اقتصادی به گمرک بیله‌سوار مبنای کار قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا