آذربایجاناخبارویژه

ارسال درخواست آزادی زندانیان اسلام‌گرا به علی اف + عکس

گروهی از خانواده های زندانیان اسلام گرای جمهوری آذربایجان در نامه ای آزادی زندانیان خود را از الهام علی اف خواستار شدند.
 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  فاکت خبر، گروهی از خانواده های زندانیان اسلام گرای جمهوری آذربایجان طی نامه ای به رئیس جمهور این کشور آزادی زندانیان خود را در آستانه نوروز خواستار شدند.

 

متن این نامه با امضای گروهی از این خانواده ها به شرح زیر می باشد:

 

جناب رئیس جمهور!

همان طور که مستحضرید طی حوادثی که از سال 2010 تا به اکنون در آذربایجان رخ داده است، شمار زیادی روحانی و اسلام گرا بازداشت شده تا به امروز در زندان به سر می برند. تعداد زیادی از این محبوسان به حمل غیر قانونی اسلحه، پخش و استفاده از مواد مخدر مجرم شناخته شده اند.

باید ذکر کرد؛ آن زمان در دادگاه و محاکمه به صورت جدی و کافی به اتهامات افراد دقت لازم صورت نگرفت. لذا قاضی در متهم کردن زندانی، وابستگی به عقاید و اعتقاد داشتن به مسائل دینی را آشکارا می دانست.

علاوه بر این نزدیکان و خانواده های زندانیان به خوبی از نوع فعالیت های آن ها مطّلع بودند لیکن پنهان کردن هر نوع فعالیتی از سوی مجرمان مبنی بر جرمی غیر از مباحث دینی از خانواده ها و اقوام خویش غیر ممکن می باشد.

جناب رئیس جمهور!

می دانیم که در آستانه عید نوروز قرار داریم. این عید بزرگ ملی فرصت مناسبی‌ست برای شاد کردن دل خانواده های این زندانیان که با آزاد شدن آن ها خانواده ها در کنار عزیزانشان به استقبال عید بروند. همسران همیشه دست به دعا و کودکان، خواهران و برادران هر لحظه چشم در انتظارند.

خواهشمندیم برای تولد حال و هوایی نو در کشور عزیزمان، بار دیگر حس امید و اعتماد را در این سرزمین زنده کنید.

شما خود نیز یک پدر هستید، با توجه کردن به احساسات پدرانه خود قضاوت کرده، ما را شامل لطف خود نموده، حال و هوایی عیدانه به خانه های ما ببخشید. بگذارید در این روزها خنده و شادی به جمع خانواده ما نیز بازگردد.

به توجه ویژه شما به درخواستمان، امیدواریم.

 

خانواده های زندانیان اسلام گرا:

1. عبدالله اف ملاحت

2. جمالووا محبوبه

3. سلیمانووا آغا ننه

4. آخوندزاده تامارا

5. آخوندزاده الهه

6. محمدرضایوا  متانت

7. خلیل اوا خدیجه

8. صمداوا آینوره

9. صمداوا مهپاره

10. جعفراوا زمرد

11. عباس اوا آینور

12. حسن اوا شاهانه

13. کریم اوا باهار

14. حسن اوا سئودا

15. اسماعلی اوا لاله

16. آغاداداش اوا لیلا

17. غلی اوا مینایه

18. اسماعیل اوا اسمیرا

19. آغایف اوا ملیحه

20 .آغایف اوا عصمت 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا