آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیمصاحبه

تحلیلگر لبنانی: حاج قاسم، دروغین بودن ابهت آمریکا را نشان داد/ مصاحبه

یک نویسنده و تحلیلگر لبنانی از شهید سلیمانی به عنوان کسی که الگوی ملت ها در نترسیدن از آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و تمامی پروژه‌های آنان را شکست داد، یاد کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، بلال القیس نویسنده و تحلیلگر لبنانی مسائل سیاسی و از اعضای برجسته جنبش حزب الله تأکید کرد که مقاومت یک پروژه، تفکر، فرهنگ، روحیه و اراده است و می‌تواند ما را در همه عرصه‌ها نجات دهد.

القیس به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در مصاحبه ای گفت: شهادت حاج قاسم به جوانان و پیران ما میزان دشمنی غرب و سیستم هایش با ما را نشان داد. آنان از هر چیزی که نزد ما برجسته است، متنفر هستند. نمی‌پذیرند که ما قهرمان و الگوهای والای مقاومت داشته باشیم. آنان می‌خواهند که ما در حاشیه باشیم و از آنان تقلبید کنیم.

وی با بیان اینکه مکتب سلیمانی تأکید دارد که باید به تمدن، فرهنگ، ارزش ها و ملت خود افتخار کنیم، ادامه داد: قاسم سلیمانی الگو معرفی کرد. امروز می‌بینیم که ایران برای مرحله‌ای آماده می‌شود که یک قطب جهانی باشد و ملت ایران، حاضر نیستند دنباله‌رو باشند.

این تحلیلگر لبنانی ضمن طرح این پرسش که آیا غرب در تاریخ خود توانسته است انسان و فرمانده‌ای مانند سلیمانی از نظر خرد، دانش و اخلاق تربیت کند، تصریح کرد: او را با فرماندهان غرب مقایسه کنید. ملت ایران و قاسم سلیمانی، الگو ارائه کرده‌اند تا بیشترین سهم را در نجات ملت هایی داشته باشند که تحت ظلم قرار دارند. لذا همه دین را در میان مردم ایران و سران برجسته آن، احساس می‌کنند.

القیس ضمن تبریک شهادت شهید سلیمانی به امت مسلمان ایران، خاطر نشان کرد: وی شخصی بود که مظلومیت و در عین حال قدرت ما را خلاصه کرد. او ملت ها را بیدار کرد و اعتماد به نفس شان را بازگرداند. او در آنان نترسیدن از آمریکا و رژیم صهیونیستی را به وجود دارد. وی نشان داد که پیروزی متعلق به قدس و فلسطین است؛ بر عکس کسانی که می‌گویند منافع ملی ما با مسئله فلسطین، متضاد است. حاج قاسم، دروغین بودن ابهت آمریکا را نشان داد و تمامی راهبردهای آن را شکست داد.

وی با بیان اینکه غرب تصور نمی‌کند که کسی خارج از منظومه و پارادایم این کشورها بیاید و راه دیگری را برای زندگی انتخاب کند و موفق شود، عنوان کرد: محور مقاومت با حاج قاسم این کار را انجام داد. امروز در همه خانه‌ها، تصویر او وجود دارد. او به قاسم دوم کربلا تبدیل شده است. فکر می‌کنم که یک دهه بعد، شاهد ده ها سلیمانی دیگر باشیم. برای ایران و اسلام، شهادت او مایه مباهات است.

این تحلیلگر لبنانی درباره نابودی رژیم صهیونیستی هم گفت: پیام شهید سلیمانی این است که متحد باشید و بدانید که اقدامات امروز شما، در درگیری و تغییر موازنه تأثیر دارد. مهم این است که متحد باشیم. اینکه محور مقاومت پروژه‌های آمریکایی-صهیونیستی را طی دو دهه گذشته در عرصه‌های مختلف شکست داده است، به چه معناست؟ دیگران نتوانسته‌ اند در چند دهه درگیری این کار را انجام دهند. این یعنی اینکه ما می‌توانیم.

القیس با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف محور مقاومت، خاطر نشان کرد: برخی در غرب تلاش می‌کنند که پس از شکست، عزم ما را تضعیف کنند. داستان سرایی می‌کنند که مشکلات اقتصادی ما به خاطر مقاومت و حمایت از نیروهای مقاومت است. بله، سعی می‌کند این تفکر را در ذهن مردم جا بیاندازند تا شک کنند و بگویند که مشکل ما در چیزی است که سلیمانی برای ما به همراه داشت. دشمن قصد دارد تفکر مقاومت را تغییر دهد.

وی مقاومت را یک طرح، فکر و فرهنگی عنوان کرد که در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد نیز مهم است، تأکید کرد: مقاومت و امانتداری حکم می‌کند که هر کدام از ما، در زندگی خود، یک قاسم سلیمانی باشد که از خط اسلام اصیل، اتحاد و استقلال جامعه دفاع کند و به هویت خود افتخار کند. لذا باید بر اتحاد تأکید کرد و به دشمنان فرصت نداد.

این عضو حزب الله در پایان تصریح کرد، شهید سلیمانی کسی است که دشمنان به بزرگی او اعتراف می‌کنند و مطمئن هستم که جوانان ایرانی این لحظه تاریخی را درک می‌کنند و می‌دانند که در جهان امروز، فرمانده‌ای مانند وی در تاریخ وجود ندارد و او پس از خداوند، تضمینی بر این است که ما به پیروزی و پیشرفت خواهیم رسید.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا