آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تحلیلگران باکو جنگ رژیم صهیونیستی با فلسطین را به موضوع دالان زنگزور گره زدند

تحلیلگران باکو در چارچوب تحلیل های آسمان - ریسمان بافی خود، حتی جنگ فلسطین با رژیم صهیونیستی را نیز در ارتباط با مسئله دالان های مورد نظر غرب و ناتو و حرکتی برای اخلال در ایجاد این دالان ها تحلیل می کنند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الخان شاهین اوغلو، مدیر مرکز تحلیلی اطلس در باکو گفت: ایران با دالانی که گروه ۲۰ قصد دارد از هند تا دریای مدیترانه و اروپا در مقابل طرح یک راه – یک کمربند چین ایجاد کند، مخالف است و به همین علت خاورمیانه (غرب آسیا) را به هم می ریزد!
این تحلیلگر باکویی افزود: به علت مخالفت ایران با “دالان زنگزور” ( دالان تورانی ناتو) ،احتمال خرابکاری های ایران در اینجا نیز وجود دارد، اما ایران در این منطقه عواملی مثل حزب الله و حماس برای خرابکاری ندارد!
سایت تلگراف در کتار این مصاحبه برای ارایه تحلیل های نادرست باکو، نقشه ای را درج کرده است که جنوب ارمنستان را با نام زنگزور جزو خاک جمهوری آذربایجان نشان داده است و بخش های دیگری از شمال شرق ارمنستان را نیز با هاشور جزو خاک جمهوری اذربایجان قلمداد کرده است!
این نوع تبلیغات رسانه های باکو در شرایطی است که الهام علی اف شخصا سخنانی فریبنده در خصوص اتصال راه آهن و جاده جنوب جمهوری اذربایجان به ایران به علت بن بست در اخاذی دالان از ارمنستان بر زبان رانده است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا