آذربایجاناخبار

تحقیر جمهوری آذربایجان از سوی شورای اتحادیه اروپا

روزنامه « ینی مساوات » جمهوری آذربایجان نوشت اتهام مجمع پارلمانی شورای اروپا به مقامات دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر پیشنهاد « خدمات جنسی » به گزارشگران شورای اروپا در مقابل چشم پوشی آنها بر مشکلات موجود در زمینه حقوق بشر و آزادی در جمهوری آذربایجان، کاسه صبر باکو را لبریز کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ینی مساوات نوشت : « با اطمینان کامل می توان گفت که طی ۱۷ سال عضویت جمهوری آذربایجان در شورای اروپا، این تحقیرآمیزترین اتهامی است که به این کشور وارد شده است. اتهام «سوداگری» برای مسکوت گذاشتن مسایل مربوط به حقوق بشر و آزادی ها کم بود که اتهام پیشنهاد ارایه «خدمات جنسی» به نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا و رهبران این شورا نیز مطرح شده است. پاسخ گویی مقامات دولتی و نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان به این مطالب شورای اروپا آغاز شده است و صمد سیدوف، رییس نمایندگان جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا گفته است : « من نمی خواهم در چنین شورایی برای اروپا نماینده باشم.»
انتشار مقاله علی حسن اف، مدیر شعبه اجتماعی – سیاسی ریاست جمهوری آذربایجان درباره اتهامات مجمع پارلمانی شورای اروپا نیز از جدی بودن مساله خبر می دهد.
فضایل آقامالی ، نماینده مجلس و رییس حزب «آناوطن» جمهوری آذربایجان نیز گفت : « در گزارش اخیر مجمع پارلمانی شورای اروپا ، اتهاماتی بی نهایت نامعقول وجود دارد. مطرح شدن چنین اتهاماتی بدون ارایه مدرک و نشانی مشخص، اهانت به جمهوری آذربایجان است. این اتهامات خیلی جدی است و باید به دقت بررسی شود و باید اگر کسی مرتکب چنین چیزهایی شده است، بطور جدی مجازات شود و اگر این اتهامات، صرفا بهتان گویی است، در این صورت نیز باید ارزیابی حقوقی شود.»
بختیار صادق اف، نماینده مجلس و سردبیر روزنامه دولتی «آذربایجان» نیز گفت : « اعمال فشار بر رییس جمهوری آذربایجان در دیپلماسی امکان پذیر نیست. به همین علت ، ضد جمهوری آذربایجان جوسازی می شود. در خود کشورهای اروپایی ، « خدمات جنسی» وجود دارد. آیا آن را به نام دولت هایشان می نویسند؟ »
بختیار صادق اف افزود : « ببینید کار شورای اروپا به کجا کشیده است که این موضوعات را نیز در گزارش مجمع پارلمانی شورای اروپا هم می نویسند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا