اخبارایرانعمومیگرجستان

تحصیل ۷۵۹ دانشجوی ایرانی در گرجستان

وزارت آموزش و پرورش، علم، فرهنگ و ورزش گرجستان در تازه ترین گزارش خود، تعداد دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاههای این کشور را ۷۵۹ نفر اعلام کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه خبری «اینترپرس نیوز» گرجستان به نقل از وزارت آموزش و پرورش، علم، فرهنگ و ورزش این کشور نوشت: در سه سال گذشته تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در گرجستان نزدیک به ۲۹ هزار نفر بوده که ۷۵۹ نفر از آنها را دانشجویان ایرانی که در دانشگاههای مختلف این کشور تحصیل می کنند، تشکیل می دهد.
بنابر این گزارش، بیشترین تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصل در دانشگاههای گرجستان را دانشجویان هندی تشکیل می دهد که شمار آنها به ۱۱ هزار نفر می رسد.
در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی همچنین ۸ هزار و ۴۳۹ دانشجو از جمهوری آذربایجان ، ۲ هزار و ۲۲۹ نفر از عراق ، هزار و ۴۲۲ تن از ترکیه ، هزار و ۸۹۵ نفر از نیجریه، هزار و ۱۸۳ دانشجو از روسیه و ۴۳۳ تن از سوریه برای کسب تحصیل وارد دانشگاههای گرجستان شده اند.
این در حالی است که تعداد دانشجویان از آمریکا و کشورهای اروپایی شاغل به تحصیل در گرجستان بسیار اندک گزارش شده است.
در نظام آموزشی گرجستان دو دانشگاه دولتی و خصوصی فعالیت می کنند که هزینه سالانه در دانشگاههای دولتی آن حدود ۴۵۰۰ و دانشگاههای خصوصی حدود ۱۰ هزار دلار است.
از نظر رتبه بندی بین المللی دانشگاههای گرجستان از اعتبار زیادی برخوردار نیستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا