آذربایجاناخبارقره باغ

رئیس جمهور بلاروس: آماده میانجیگری در مناقشه ناگورنو-قره باغ هستیم

رئیس جمهور بلاروس از آمادگی کشورش برای میانجیگری در خصوص مناقشه ناگورنو-قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از خبرگزاری ریانووستی، آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: من صراحتا می‌گویم مردم بلاروس نسبت به حوادث دونباس در اوکراین بی تفاوت نبوده و قلب ما از بحران اوکراین به درد آمده است و در خصوص مناقشه قره باغ هم به همین صورت بوده است.

وی افزود: اوکراین، روسیه، بلاروس، ارامنستان و جمهوری آذربایجان همه برآمده از یک کشور (سابق) بزرگ و یک خانواده متحد با نام اتحاد جماهیر شوروی هستند به همین خاطر ما تلاش می کنیم تا مردم ما به صلح و آرامش برسند.

لوکاشنکو تاکید کرد: حل مناقشه ناگورنو-قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان تنها از طریق گفت‌وگو و نشستن بر سر میز مذاکره بر پایه اصول و حقوق بین المللی حل شدنی است و بلاروس آماده است تا به عنوان یکی از اعضای سازمان امنیت و همکاری اروپا ، نقش خود را در حل این بحران ایفا کند.

رئیس جمهور بلاروس با اشاره به این واقعیت که مینسک میزبان مذاکرات برای حل و فصل بحران اوکراین بوده خاطرنشان کرد: ما آماده هستیم جلسات و گفتگوها را در تمام سطوح مختلف از سوی همه طرفین درگیردر مناقشه ناگورنو قره باغ در مینسک برگزار کنیم تا این بحران به سرانجام برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا