آذربایجاناخبارایرانعمومی

تحریف پیام رییس جمهوری ایران به همایش همبستگی اسلامی در باکو از سوی خبرگزاری آذرتاج

خبرگزاری رسمی آذرتاج  جمهوری آذربایجان جملاتی از پیام رییس جمهوری ایران به «همایش همبستگی اسلامی» باکو را تحریف کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان با تحریف بخشی از پیام رییس جمهوری اسلامی ایران به همایش « سال همبستگی اسلامی – ۲۰۱۷ : گفتگوی میان ادیان و فرهنگ ها» در باکو، کلمه « صهیونیست ها» را از این جمله این پیام حذف کرد که در آن تصریح شده است : « این گروه‌ها (گروه های تروریستی و تکفیری) نه تنها اعتقادی به اسلام ندارند بلکه ساخته دست دشمنان امت اسلامی و صهیونیست‌ها و برخی قدرت‌ها هستند.»
خبرگزاری آذرتاج که متن کامل پیام رییس جمهوری اسلامی ایران به همایش باکو را منتشر کرد، با تغییر این جمله از پیام نوشت : « این گروه ها به دین اسلام اعتقاد ندارند. زیرا، برخی نیروها که دشمنان امت اسلام هستند، آنها را ایجاد می کنند. »
آذرتاج همچنین در ترجمه یکی دیگر از جملات پیام دکتر حسن روحانی به همایش باکو، کلمه « اسراییل» را بجای عبارت « رژیم صهیونیستی» جایگزین کرد و به نقل از پیام رییس جمهوری اسلامی ایران نوشت : « تصمیم ترامپ درباره شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت اسراییل و انتقال سفارتخانه آمریکا به این شهر و نیز وتوی رای گیری اجلاس اخیر شورای امنیت سازمان ملل، از نمونه های روشن سیاست ضداسلامی و و ضدفلسطینی ایالات متحده است.»
در اصل پیام دکتر حسن روحانی آمده بود : « تصمیم ترامپ در شناسایی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت ایالات متحده به آن شهر و وتوی آمریکا در جلسه اخیر شورای امنیت، نمونه‌های روشنی از سیاست های ضد اسلامی و ضد فلسطینی آمریکا است.»
خبرگزاری آذرتاج همچنین در گزارش مفصل دیگری از بخش های گزینش شده از سخنرانی های میهمانان این همایش ، جملاتی از سخنرانان یهودی- صهیونیست همایش باکو را نیز منتشر کرد.
به گزارش آذرتاج، مالکولم هونلاین، مدیر اجرایی «کنفرانس روسای سازمان های یهودی آمریکا» در همایش باکو گفت : « در این همایش با انسان هایی که به برقراری همبستگی ارمغان خود را خواهند داد، آشنا شدم. این همایش همچنین نشان از آن دارد که کشورهای مسیحی نیز باید با کشورهای مسلمان رابطه برقرار و همکاری کنند. این برای جلوگیری از حرکت های مناقشه ساز در دنیا ضروری است.»
آبراهام کوپر، رییس « مرکز سیمون ویزنتال» آمریکا نیز در این همایش گفت : « مشاهده اینکه جمهوری آذربایجان اهمیت فراوانی به حفظ ادیان می دهد، مایه خوشحالی است. امروز ما در شهری هستیم که ادیان و فرهنگ ها محافظت می شوند. در باکو نمایندگان مذاهب مختلف در شرایط دوستانه عبادت می کنند و میان آنها تبعیضی وجود ندارد. این الگوی جمهوری آذربایجان، به ما یاد می دهد که چگونه به همدیگر توجه داشته باشیم. »
خاخام مارک اشنایر ، رییس « بنیاد تفاهم قومی » آمریکا نیز از الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان بخاطر برگزاری این همایش تشکر کرد و گفت : «جمهوری آذربایجان در مسایل همبستگی و تساهل دینی ، جایگاه نخست را در میان کشورهای مسلمان دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا