آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومی

تجهیز ارتش جمهوری آذربایجان به پهپادهای «آکینچی» ترکیه

رسانه‌ها از تجهیز نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به پهپادهای «آکینچی» ساخت کشور ترکیه خبر دادند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، منابع خبری روز شنبه گزارش کردند که ارتش جمهوری آذربایجان به پهپادهای «آکینچی» ساخت ترکیه مجهز شده است.

جمهوری آذربایجان به تعداد نامشخصی پهپاد آکینچی ساخت ترکیه دست یافته است.

در حالی که باکو در حال تجهیز بیشتر خود به تسلیحات جدید نظامی است، ارمنستان نیز بیکار ننشسته و در حال تجهیز خود است.

دولت ارمنستان اعلام کرده که ۱۷ درصد از بودجه دولتی در سال ۲۰۲۴ به بخش نظامی اختصاص خواهد یافت. در مجموع بودجه در نظر گرفته شده برای بخش نظامی ارمنستان از سال گذشته افزایش پیدا کرده  است.

افزایش بودجه نظامی در سال ۲۰۲۴ نشان دهنده تعهد قابل توجه به نیروهای مسح این کشور است. افزایش هزینه‌های دفاعی با توجه به واقعیت های ژئوپلیتیکی منطقه اقدامی ضروری تلقی می شود.

منابع آگاه از احتمال خریدهای نظامی قابل توجه ارمنستان از هند از جمله پهپاد‌های رزمی خبر داده‌ اند.

پیشتر یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه هند که از ایروان بازدید کرده بود، گفت که هند و ارمنستان در حال گفت‌وگو در مورد همکاری نظامی طولانی مدت به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تعمیق روابط خود هستند.

چندی قبل، وبگاه «ماسیس پست» نوشت، ارمنستان سامانه دفاع موشکی متحرک «آکاش» را  برای محافظت از نقاط آسیب پذیر برابر حملات هوایی خریده است. آکاش می‌تواند به طور همزمان با چند هدف درگیر شود و مجهز به سامانه جنگل نیزهست.

آکاش با توانایی خود در درگیری با چندین هدف و انهدام پهپاد و موشک‌های کروز نیاز ایروان برای مقابله با پهپادهای جمهوری آذربایجان را برآورده می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا