اخبارارمنستانروسیه

تجهیزات و تسلیحات ارائه شده از سوی روسیه به ارمنستان

پایگاه نظامی 102 روسیه در حال حاضر در شهر قمری ارمنستان مستقر می باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه نظامی مستقر در شهر قمری ارمنستان جهت نظارت بر جنوب روسیه در نظر گرفته شده است. مجموعه ی موشک های 300 – S و هواپیماهای «میگ – 29» استقرار یافته در این پایگاه به عنوان اولین سپر در مقابل خطراتی که از سوی ترکیه و غرب متوجه روسیه می باشد، در نظر گرفته شده است. تحت رهبری ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که ارمنستان را به انبار بزرگ تجهیزات و تسلیحات تبدیل کرده است، 70 هزار نیروی احتیاط در قفقاز شمالی نگه داری می شود.

چون روسیه و ارمنستان عضو سازمان قرارداد گروهی (دسته جمعی) هستند، از سال 1995 م. به این طرف مطابق با مفاد اساس نامه ی این سازمان، آموزش های نظامی مستمر علیه دشمن برگزار می کنند. پایگاه نظامی روسیه در ارمنستان نقش «دفتر نظامی» سازمان مذکور را ایفا می کند.

گفتنی است، پایگاه نظامی 102 با مدیریت وزارت دفاع روسیه در تاریخ اول سپتامبر سال 1994 م. در ترکیب لشگر موتوری 127 ارتش هفتم نیروهای مسلح اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی سابق ایجاد شده است.

فرمانده پایگاه نظامی 102 ، آندرِی روزینِسکی می باشد. این شخص همیشه به ایراد بیانات تهدیدآمیز علیه آذربایجان شناخته می شود.

در حال حاضر 3300 نفر در این پایگاه مشغول فعالیت هستند.

سایت publika.az با استناد به منابع نظامی ترکیه، لیست تجهیزات نظامی و تسلیحات پایگاه نظامی روسیه در ارمنستان را برای اولین بار به شرح ذیل گزارش نمود:

تانک های آماده ی جنگ – 80 عدد

ماشن های زرهی جنگی (BMD – 1، BMP – 1، BMP – 2،  BRDM – 2، BTR – 80) – 160 عدد

ماشین های زرهی جنگی برای پیاده نظام (سواری) – 75 عدد

توپ های جنگی (T – 12) 2A19 – 85 عدد

و انواع توپ ها و موشک های جنگی دیگر

انتهای پیام/د

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا