آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

تجمع اعتراضی نزدیکان قربانیان حادثه «ترتر» در مقابل دادستانی کل جمهوری آذربایجان

تعدادی از خانوداده های زندانیان فاجعه «ترتر» ضمن تجمع در مقابل دادستانی کل جمهوری آذربایجان، خواستار محاکمه عوامل این حادثه شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمعی از خانواده های قربانیان، شکنجه شدگان و زندانیان حادثه پادگان ترتر با تجمع در مقابل دادستانی کل جمهوری آذربایجان، خواستار برخورد با عوامل این حادثه شدند.

لازم به ذکر است که طبق اعلام پلیس جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۷ جمعی از نظامیان ارتش در پادگان ترتر به اتهام جاسوسی برای ارگان های امنیتی ارمنستان بازداشت شدند.

افسران بازداشت شده در پادگان ترتر زیر فشار شکنجه مجبور به اعتراف اجباری شده اند که در نتیجه این شکنجه ها، ۱۷ افسر نظامی جان خود را از دست داده اند.

نکته جلب توجه اینجاست که یکی از افسران جان باخته بعد از مرگش از سوی دادستانی، حکم تبرئه دریافت نمود!

اکثر شکنجه شدگان دچار بیماری های روحی و جسمی شده اند و بیش از صد نفر در رابطه با این پرونده مشکوک و جنجالی هم اینک در زندان به سر می برند.

همچنین فاجعه ترتر در کانون توجه مجامع بین المللی قرار گرفته و شورای حقوق بشر پارلمان اروپا نماینده ویژه در این خصوص انتخاب نموده است.

گفتنی است پس از ارائه مستندات، احتمال اعمال تحریم برعلیه دولت جمهوری آذربایجان و عوامل دخیل در این حادثه وجود دارد. طبق اعلام دادستانی کل، چند تن از افسران بلندپایه در ارتباط با حادثه ترتر و قتل نظامیان بازداشت و از کار اخراج شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا