آذربایجاناخبارعمومی

تجلیل از دیپلمات های حامی یهودیان در دانشگاه آکادمی دیپلماسی باکو

خبرگزاری  آذرتاج جمهوری آذربایجان از گشایش نمایشگاه ویژه ای در « دانشگاه آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان» برای تجلیل از دیپلمات های کمک کننده به یهودیان در زمان جنگ جهانی دوم خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج ، این نمایشگاه که به تجلیل از ده دیپلمات نجات دهنده زندگی یهودیان در اروپا اختصاص دارد، در چارچوب «هفته هولوکاست» در جمهوری آذربایجان و با نام « ورای وظیفه؛ دیپلمات هایی که در میان ملل به عدالت شناخته می شوند»، برگزار شده است.
آوینتال روزنبرگ، معاون سفیر اسراییل در جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این نمایشگاه، درباره وقایع وحشتناک فاجعه هولوکاست سخن گفت.
روزنبرگ با بیان اینکه در کشورهای مختلف دنیا ۳۴ دیپلمات به یهودیان کمک کرده اند، افزود : « بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در ماه فوریه از لوح یادبود این دیپلمات ها در وزارت خارجه اسراییل پرده برداری خواهد کرد.»
فارض اسماعیل زاده، سرپرست دانشگاه آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان نیز برگزاری این قبیل نمایشگاه را در زمینه تبلیغ ارزش های صلح و تساهل و همزیستی مهم توصیف کرد.
رشاد حسین اف، نماینده بخش خبررسانی اجتماعی سازمان ملل در جمهوری آذربایجان نیز گفت : « تحصیل ، ضروری ترین شیوه مبارزه با خشونت است و فعالیت همه برای توسعه این بخش ضروری است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا