آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقفقاز جنوبی

تاکید وزیر امور خارجه بر اهمیت بازگشایی «جاده ابریشم»

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز پنجشنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در نشست عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اهم مسائل مربوط به دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز به ویژه جمهوری آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست نماینده مشکین شهر انتظارات مردم و نخبگان شمال غرب کشور به‌ ویژه نخبگان منتسب به شمال غرب کشور را مطرح و اهمیت تعمیق و گسترش روابط با جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی، تاریخی و زبانی خواستار تلاش دو کشور جهت تسهیل هر چه بیشتر رفت و آمد و فعالیت فعالان اقتصادی دو کشور به ویژه مردم استان های مرزی شد.

نماینده مشکین شهر در ادامه خواستار بازگشایی جاده راه ابریشم که از منطقه «ارشق» مشکین شهر عبور کرده و به سمت باکو امتداد دارد، شد و اهمیت آن در تحرک اقتصادی و تجاری منطقه را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز ضمن تاکید براهمیت بازگشایی جاده ابریشم، توسعه و ارتقاء روابط با جمهوری آذربایجان را با اهمیت ارزیابی و توضیحاتی در زمینه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و اقدامات انجام شده در حوزه رفع موانع همکاری های بیشتر بین دو کشور ارائه کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا