آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

تاکید مدیر روابط بین‌المللی دانشگاه نخجوان بر گسترش روابط فرهنگی با ایران

رجب جعفرلی، مدیر روابط بین‌المللی دانشگاه نخجوان در دیدار وابسته فرهنگی کشورمان در این جمهوری، بر تعمیق و گسترش روابط فرهنگی دو کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با رجب جعفرلی، مدیر روابط بین‌المللی و انار ابوزرلی، مدیر آموزش و پرورش دانشگاه نخجوان و نماینده اداره امور خارجه جمهوری خودمختار نخجوان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

جعفرلی با تشریح فعالیت‌های دانشگاه نخجوان گفت: دانشگاه نخجوان در سال 1999 میلادی تأسیس شد. این دانشگاه دارای 4 دانشکده است که عبارتند از دانشکده آموزش و پرورش، دانشکده زبان‌های خارجی، دانشکده اقتصاد و مدیریت.

مدیر روابط بین‌المللی دانشگاه نخجوان ادامه داد: دانشگاه نخجوان با بیش از 51 مرکز علمی و آموزشی جهان همکاری علمی و دانشگاهی در ارتباط است. اساتید و دانشجویان این دانشگاه با مراکز علمی ترکیه، رومانی، انگلستان، لهستان، ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و سایر کشورها ارتباط علمی دارند. آنها در چارچوب برنامه‌های مختلف در کنفرانس، همایش، نمایشگاه و سایر رویدادهای علمی، هنری و فرهنگی دانشگاه نخجوان شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اساتید و دانشجویان دانشگاه نخجوان در دوره‌های زبان آلمانی دانشگاه ماکسیمیلیان لوودیک مونیخ و گوته و همچنین، دوره‌های زبان انگلیسی بریتیش کانسیل انگلستان شرکت می‌کنند.

مدیر روابط بین‌المللی دانشگاه نخجوان افزود: دانشگاه نخجوان با دانشگاه‌های ترکیه نیز ارتباطات گسترده‌ای دارد. اساتید هیأت علمی دانشگاه نخجوان در چارچوب برنامه تحصیلی مولانا در کنفرانس، همایش و برنامه‌های علمی و دانشگاهی ترکیه مشارکت دارند.

جعفرلی در ادامه سخنانش، بر تعمیق و گسترش روابط فرهنگی دو کشور تأکید کرد و گفت: دانشگاه نخجوان با دو دانشگاه شبستر و دانشگاه بیرجند جمهوری اسلامی ایران توافقنامه همکاری دارد.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری علمی و دانشگاهی بین دانشگاه نخجوان و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، ادامه و توسعه یابد.

آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه نخجوان

ربیعی، وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان نیز در سخنانی، با تأکید بر توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور گفت: در زمینه‌های مختلف علمی و دانشگاهی آماده همکاری مشترک هستیم و علاقه‌مندیم در راستای همکاری مشترک در خصوص راه‌اندازی و برگزاری دوره‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه نخجوان، حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آوریم.

وی در آغاز همکاری‌های مشترک، پیشنهاد داد: اردوهای آموزشی تابستانی یا زمستانی زبان و ادبیات فارسی در ایران برای دانشجویان علاقه‌مند به زبان و ادبیات فارسی با استفاده از ظرفیت بنیاد سعدی در تهران برگزار شود.

ربیعی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های مشترک علمی و دانشگاهی، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی  و برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری و جشنواره غذای ایرانی توسط دانشجویان ایرانی در دانشگاه نخجوان می‌تواند مورد توافق قرار گیرد.

وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان ادامه داد: تعاملات و ارتباطات بین نهادها و مراکز علمی و دانشگاهی در ایران خصوصا دانشگاه‌های شبستر و بیرجند که با دانشگاه نخجوان تفاهمنامه همکاری امضا کرده‌اید و اجرایی کردن مفاد این موافقتنامه‌ها، فرصت مناسبی را برای توسعه همکاری‌های مشترک فراهم می‌کند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا