آذربایجاناخبار

نحوه برگزاری ماه محرم در جمهوری آذربایجان باید “نوین” باشد

­رییس کمیته امور گروه های دینی و اتحادیه های اجتماعی مجلس جمهوری آذربایجان تاکید کرد نحوه برگزاری مراسم های ماه محرم در سایر کشورهای مسلمان ، ارتباطی به جمهوری آذربایجان ندارد و رویکرد به محرم باید در جمهوری آذربایجان ، جدید باشد.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” ریپورت” ، سیاووش نوروزوف، رییس کمیته امور گروه های دینی و اتحادیه های اجتماعی مجلس جمهوری آذربایجان گفت : « مسایل دینی در ( جمهوری ) آذربایجان براساس قوانین تنظیم می شوند. در جمهوری آذربایجان ، تساهل حاکم و رفتار با تمامی ادیان یکسان است. برای فعالیت تمامی جمعیت های دینی که بطور قانونی ثبت شده اند، شرایط فراهم می شود. »
رییس “کمیته امور گروه های دینی و اتحادیه های اجتماعی” مجلس جمهوری آذربایجان تاکید کرد : « در تمامی دنیا ، مناسبات دولت جمهوری آذربایجان در قبال دین ، الگو تلقی می شود. نحوه برگزاری ماه محرم در سایر کشورهای مسلمان هیچ ربطی به ما ندارد. ضربه زدن و خسارت رساندن انسان ها به خودشان و قمه زدن در روز عاشورا ممنوع است. کسانی که می خواهند در این روز ، یادبود برگزار کنند، باید منطبق با قانون اسلام برگزار کنند. به همین علت نیز باید رویکرد به محرم باید نو باشد. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا