آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

تاکید رئیسی بر مخالفت ایران با تغيير جغرافيای سياسی در قفقاز

رئیس جمهور کشورمان در تماس تلفنی با نخست وزیر ارمنستان بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تغییر جغرافیای سیاسی در قفقاز تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، دیروز دوشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان، با توجه به پیوند‌های تاریخی دو کشور، گفت: ایران و منطقه قفقاز جنوبی، پاره‌های تاریخی و فرهنگی یکدیگر هستند.
رئیس جمهور، افزود: جمهوری اسلامی ایران در جهت سیاست همسایگی و تقویت روابط، اهمیت و اولویت بالایی برای گسترش تعامل و همکاری‌ها با منطقه قفقاز جنوبی قائل است.
رئیسی با تأکید بر حمایت کشورمان از تمامیت ارضی و مرز‌های تاریخی کشور‌های منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، مخالف هرگونه تغییر جغرافیای سیاسی یا حضور نیرو‌های نظامی غربی در قفقاز است، زیرا حضور بیگانگان، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه موجب بروز مشکلات جدید می‌شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه شناسایی متقابل تمامیت ارضی از طرف ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گام مهمی در مسیر رسیدن به صلح است، تصریح کرد: مرز‌های دو کشور باید هر چه سریع‌تر از فضای امنیتی فاصله گرفته و به مرز‌های اقتصادی تبدیل شود.
رئیسی در ادامه با مرور روابط دو جانبه، بر تسریع در اجرای توافقنامه‌های میان ایران و ارمنستان تأکید کرد.
نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی، گزارش مفصلی از روند، آخرین وضعیت گفتگو‌ها و مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان ارائه داد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا