آذربایجاناخبارعمومی

تاکید باکو بر همکاری بیشتر با رژیم صهیونیستی

وزیر دارایی جمهوری آذربایجان در نشست سالانه کمیته روابط عمومی اسرائیل- آمریکا سخنرانی کرد و خواستار گسترش همکاری نظامی با این رژیم شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «سمیر شریف‌ اف» عصر یکشنبه در نشست سالانه ایپک افزود: همکاری با اسرائیل محدود به عرضه نفت نیست، ما علاقه‌مندیم تا سطح همکاری‌های دفاعی و انتقال فناوری را گسترش دهیم. وی رژیم صهیونیستی را یکی از معدود «کشورهایی دانست که کمک تسلیحاتی به جمهوری آذربایجان کرده است».

این مقام جمهوری آذربایجان اظهار کرد: روابط جمهوری آذربایجان با اسرائیل نمونه‌ای برای شکستن روابط اسرائیل و عرب‌هاست. در پایان این سخنرانی، شریف‌اف در پاسخ به پرسشی پیرامون واکنش احتمالی ایران و ترکیه به حضور وی در گردهمایی صهیونیستی گفت: جمهوری آذربایجان سیاست خارجی مستقل خود را دارد.

تارنمای ایپک به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: کشور جمهوری آذربایجان به عنوان اولین کشور با اکثریت شیعه نماینده‌ای در سطح کابینه دولت برای سخنرانی در نشست سالانه کمیته روابط عمومی اسرائیل_ آمریکا داشت که تاریخی بود. این سخنرانی گامی بزرگ برای پیشبرد  روابط سه جانبه میان مردم منطقه قفقاز، اسرائیل و ایالات متحده آمریکاست.

نشست سالانه ایپک، لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا روز یکشنبه نخستین روز خود را با حضور چهره‌هایی از دو حزب آمریکا آغاز کرد. این نشست که هر سال در واشنگتن با هدف گردهم آوردن چهره های کلیدی سیاسی دو حزب حاکم در آمریکا برای نمایش پشتیبانی از رژیم اشغالگر برگزار می شود، امسال با چالش مخالفت با آپارتاید صهیونیستی در آمریکا که در حال پررنگ‌تر شدن است، مواجه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا