آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

تاکید باکو بر حل و فصل مرحله‌ای مناقشه قره باغ

وزیر امور خارجه جمهوری اذربایجان بر تلاش این کشور برای حل و فصل مرحله ای مناقشه قره باغ تاکید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ترند، المار محمد یاراف در دیدار با رابرت والتر، گزارشگر کمیته امور خارجه مجمع پارلمانی شورای اروپا گفت، جامعه بین المللی و گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز خواهان حل مرحله ای بحران قره باغ هستند.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد، خروج نیروهای ارمنستان از منطقه قره باغ و برقراری مجدد ارتباط باکو و ایروان می تواند به برقراری صلح در منطقه کمک کند.
گفتنی است طی هفته های اخیر تبادل آتش میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ شدت گرفته است.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز روز سه شنبه گزارش داد، یک فروند پهپاد ارتش ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ ، توسط نظامیان ان کشور شناسایی و سرنگون شده است .
بر اساس این گزارش، این پهپاد که قصد پرواز بر فراز مواضع واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان در مسیر شهرستان آقدام را داشت، توسط نیروهای ضد هوایی جمهوری آذربایجان شناسایی و نابود شد .
مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ به درگیری نظامی تبدیل شد.
از ماه می سال ۱۹۹۴ میلادی میان طرفین مناقشه آتش بس برقرار شده اما میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، فرانسه و امریکا برای حل این مناقشه تاکنون نتیجه ای نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا