آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیفیلمقره باغ

تاکید امیرعبداللهیان بر حل مناقشات مرزی در قفقاز جنوبی/ ویدیو

امیرعبداللهیان: ما به صراحت حساسیت جدی خود نسبت به هرگونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه و تغییر مرز‌های را به همه طرف‌ها در منطقه اعلام کردیم

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان درباره دستاورد‌های سفر به ارمنستان گفت: در دیدار با پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و گفتگو با سایر مقامات ارمنستان تاکید کردیم که مناقشات بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید پایان داده شود و تمامیت ارضی دو کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
وزیر امورخارجه کشورمان افزود: ما به صراحت حساسیت جدی خود نسبت به هرگونه تغییر ژئوپولتیک در منطقه و تغییر مرز‌های را به همه طرف‌ها در منطقه اعلام کردیم.

تقویت مسیر ترانزیتی کریدور‌های شمال به جنوب

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: در موضوع مسیر ترانزیتی ایران و ارمنستان در چارچوب کریدور شمال به جنوب گفتگو‌های بسیار خوبی را با مقامات ارمنستان داشتیم و معتقدیم تقویت مسیر ترانزیتی ارمنستان می‌تواند به مجموعه کریدور‌های شمال به جنوب که وجود دارد کمک کند.
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: توافق کردیم در آینده نزدیک حجم تبادل تجاری ما از ۷۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار افزایش یابد و برای افزایش این حجم تبادل تجاری تا سه میلیارد دلار هدف گذاری کردیم.

مذاکرات رفع تحریم‌ها
امیر عبدالهیان درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: هیچ مذاکره‌ای را با هیچ امتیازی به طرف آمریکایی نخواهیم داد و در چارچوب منطق و توافقی که خطوط قرمز ایران رعایت شود حرکت می‌کنیم.

واکنش اروپایی‌ها به اغتشاشات اخیر در ایران
وزیر امور خارجه کشورمان درباره واکنش‌های غرب و کشور‌های اروپایی به اوضاع داخلی ایران و اعمال تحریم‌ها در پی اغتشاشات اخیر در ایران خاطر نشان کرد: در تماسی که بورل مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشت به ایشان گفتم که از این مسیر فاصله بگیرید. آنچه در ایران گذشت بخشی از آن مطالبات مسالمت آمیز مردم بود که به آن احترام می‌گذاریم، اما در درون این مطالبات مسالمت آمیز نیز افراد اغتشاشگر و افراد مسلحی بودند که بر اساس گزارشات مقامات انتظامی و پلیس ما باسلاحی غیر از سلاح‌های سازمانی موجود در ایران در درون مردم نفوذ کردند و متاسفانه تعدادی از مردم ما را شهید کردند و به قتل رساندند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا