آذربایجاناخبارایرانویژه

تاکید امام جمعه تبریز بر اهمیت حجاب در کشورهای اسلامی

در برخی کشورها مانند جمهوری آذربایجان که محدودیتهایی برای حجاب وجود دارد ، بسیاری از افراد متدین حاضر شدند برای پایان دادن به آن محدودیتها، از آزادی خود صرف نظر نموده و زندانی شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،آیت الله ˈ محسن مجتهد شبستریˈ درخطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه مساله حجاب در دین مبین اسلام از ضروریات دینی است، اظهار کرد: حجاب بانوان حکم معمولی دراسلام نیست بلکه از ملزومات اسلام بوده و همگان باید به آن مقید باشند.
آیت الله مجتهدشبستری افزود: درقرآن مجید تعداد هفت آیه در ضرورت حجاب وجود داشته و علاوه برآن صدها روابت نیز راجع به مساله پوشش زنان در جامعه اسلامی وجود دارد که لازم است در جامعه اسلامی به این موارد که جزو آموزه های دینی مهم اسلام است توجه خاصی بشود.
وی با بیان اینکه توجه خانواده ها به مساله حجاب فرزندان خود می تواند آثار مثبت و نتیجه بخشی در سطح جامعه داشته باشد، گفت: بی توجهی به مساله حجاب از سوی بانوان می تواند آثار مخرب و جبران ناپذیر روحی و روانی و فرهنگی درکشور داشته باشد.
آیت الله مجتهدشبستری، اهمیت حجاب را به گونه ای دانست که در برخی کشورها مانند جمهوری آذربایجان که محدودیتهایی برای حجاب وجود دارد ، بسیاری از افراد متدین حاضر شدند برای پایان دادن به آن محدودیتها، از آزادی خود صرف نظر نموده و زندانی شوند .
امام جمعه تبریز به وضعیت نوار غزه و موج حملات جدید ارتش رژیم صهیونیستی به این مناطق اشاره کرد و گفت: این رژیم جعلی با اعمال جنایتکارانه خود بار دیگر بر وحشیگری خود در نزد افکار عمومی جهانیان تاکید کرد.
آیت الله مجتهدشبستری ، احتمال انتفاضه سوم مردم فلسطین درآستانه روز جهانی قدس را دور از ذهن ندانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا