آذربایجاناخبار

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان: روز آزادسازی کامل سوریه از عناصر تروریستی نزدیک است

زرتشت علی زاده کارشناس سیاسی برجسته جمهوری آذربایجان گفت: روز آزادسازی کامل سوریه از عناصر تروریستی در این کشور نزدیک است .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، علی زاده در گفت و گو با پایگاه خبری ‘ اسلامین سسی ‘ ( صدای اسلام ) جمهوری آذربایجان با اشاره به آزادسازی مناطق عمده سوریه از سوی ارتش این کشور از داعش، افزود: با توجه به شواهد می توان گفت که، روز آزادی کامل سوریه توسط بشار اسد از عناصر تروریستی نزدیک است .
وی دیدار واحدهای ارتش سوریه و عراق در مناطق مرزی دو کشور را رویداد مهم و آن را نشانه عمده شکست داعش در منطقه توصیف کرد.
به گفته زرتشت علی زاده، همه این دستاوردهای دولت بشار اسد در مبارزه با تروریست ها با کمک ها روسیه و ایران امکان پذیر شده است .
این کارشناس سیاسی همچنین ابراز عقیده کرد، دولت ترکیه نیز برای حفظ جایگاه خود در سوریه کمک هایش را به دولت بشار اسد دریغ نمی کند .
علی زاده افزود: دولت آمریکا در شرایط فعلی همه امید های خود را به نیروهای موسوم به ‘ ارتش آزاد سوریه ‘ بسته است که این نیروی مخالف دولت سوریه نیز دچار شکست جدی شده است .
وی افزود: به همین علت است که آمریکا در راستای گسترش دخالت هایش در امور سوریه و استقرار نیروهای خود در این کشور تلاش می کند .
زرتشت علی زاده با اشاره به این که آمریکا مواضع واحد های ارتش سوریه را از ناوگان خود در دریای مدیترانه هدف قرار می دهد، افزود: معلوم نیست این همه تلاش ها تا کجا ادامه خواهد داشت .
این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان همچنین ابراز عقیده کرد هر گونه اقدام آمریکا علیه دولت سوریه را در عین حال بر علیه روسیه هم تلقی می شود، گفت: این که روسیه در چنین شرایطی چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد، برای منطقه از جمله سوریه از اهمیت خاص برخوردار است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا