آذربایجاناخبارعمومی

تامین نفت پاکستان از سوی جمهوری آذربایجان

تنها چند روز پس از انعکاس گزارش هایی مبنی بر عدم تحقق وعده سعودی ها برای فروش نفت به پاکستان، جمهوری آذربایجان از آمادگی خود برای تامین نفت پاکستان با بازپرداخت بلند مدت خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رسانه های پاکستانی گزارش دادند: سفیر دولت باکو در اسلام آباد گفته است که کشورش برای فروش نفت و گاز به پاکستان براساس بازپرداخت بلندمدت آماده است.
«علی علیزاده» در یک همایش بین المللی با عنوان نفت و انرژی در شهر اسلام آباد اظهار داشت: در این خصوص رایزنی ها میان دو کشور انجام شده و فرآیند گفت وگو میان نهادهای مربوطه دولتی نیز ادامه دارد.
سفیر آذربایجان گفت: این کشور زمان فعلی فرآورده های نفتی را برای پاکستان تامین می کند و حاضر است با پاکستان درخصوص فروش نفت و گاز با بازپرداخت بلند مدت را نیز همکاری کند.
پیشنهاد دولت باکو به اسلام آباد درخصوص فروش نفت و گاز در حالی عنوان می شود که ماه های اخیر عربستان سعودی و امارات متحده عربی، نیز پیشنهاد مشابهی را به اسلام آباد داده بودند.
در ضمن سعودی ها که چندی پیش وعده فروش ۳٫۲ میلیارد دلار نفت به پاکستان با بازپرداخت بلند مدت داده بودند، تاکنون نه تنها گامی در اجرای آن برنداشته اند بلکه اسلام آباد با فشار طرف سعودی برای پذیرفتن شرائط آنان مواجه است.
منابع خبری می گویند: قرار است شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان به شرکت نفت دولتی پاکستان نفت قرضی ارائه کند و بزودی نیز توافقنامه ای در این رابطه میان دو کشور به امضا می رسد.
بر این اساس، شرکت دولتی نفت آذربایجان تاسیسات نفتی در دبی دارد، که از طریق آن نفت را به شرکت دولتی نفت پاکستان ارائه می دهد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا