آذربایجاناخبارعمومی

تامین مالی ۵۰ طرح در جمهوری آذربایجان از سوی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در ده سال اخیر در قالب روابط دوجانبه نزدیک به ۵۰ طرح را در جمهوری آذربایجان تامین مالی کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«الویه عبدالله اوا» مسئول امور پروژهای اتحادیه اروپا در جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در یک نشست خبری در باکو گفت : نخستین طرح دوجانبه اتحادیه اروپا و جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۰۸ میلادی با وزارت کشاورزی این کشور اجرا شد.
وی افزود: در قالب همکاری های دوجانبه در ده سال اخیر نزدیک به ۵۰ طرح مختلف اجرا شده است که بزرگترین طرح با صرف یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار و با همکاری وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی جمهوری آذربایجان اجرا شده است.
کاتیا لوئون مشاور اجرایی طرح ‘ تکمیل سیستم بازرسی های محیط زیست ‘ اتحادیه اروپا گفت : در سالهای اخیر وضعیت محیط زیست هم برای زندگی انسان و هم از نظر اقتصادی نگران کننده است.
وی افزود : هدف عمده ما به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با جمهوری آذربایجان و کمک به رفع مشکلات مشخص در این زمینه است.
وی با اشاره به اهمیت همکاری های بین المللی افزود: جمهوری آذربایجان نیز در خصوص اجرای طرح های دوجانبه حوزه محیط زیست علاقمند است.
«زینایدا گورینا» مشاور طرح در دست اجرای ‘تکمیل سیستم ملی اعتباربخشی’ در جمهوری آذربایجان گفت: اجرای این طرح در سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان می رسد و تکمیل سیستم اعتبار بخشی به رساندن امور خدمات به بالاترین سطح در همه حوزه ها کمک خواهد کرد.
وی افزود:در قالب این طرح دوجانبه همراه با شرکای آلمانی ، ایتالیایی و لتونی تجربیات خود را با همکاران آذربایجانی به اشتراک می گذاریم.
جمهوری آذربایجان با اتحادیه اروپا بصورت دوجانبه و در قالب برنامه مشارکت شرق این اتحادیه همکاری می کند.
برنامه مشارکت شرق اتحادیه اروپا در سا ل ۲۰۰۹ میلادی به اجرا گذاشته شده و هدف از آن تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی این اتحادیه با شش کشور تازه استقلال یافته از جمله جمهوری آذربایجان ، اوکراین ، مولداوی ، گرجستان ، ارمنستان و بلاروس است.
در حال حاضر بیش از یک هزار ۴۰۰ شرکت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جمهوری آذربایجان فعال است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا