آذربایجاناخبارترکیهعمومی

تاسیس ارتش مشترک توسط کشورهای ترک زبان

طبق توافقنامه ای که به امضای دولت و مجلس کشورهای ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان و مغولستان رسیده واحد نظامی مشترکی تحت عنوان «نیروهای نظامی و انتظامی اوراسیا» با نماد یک اسب و چهار ستاره ماموریت خود را از ابتدای سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی موخالیفت.آذ، اهداف اصلی راهبرد تاسیس ارتش مشترک کشورهای ترک زبان، تقویت روابط نیروهای مسلح و تامین امنیت در مبادله تجارب و اطلاعات دارای طبقه بندی عنوان شده است. نخستین گام کشورهای ترک زبان در تاسیس ارتش مشترک مربوط به سال ۲۰۱۳ میلادی است که جزئیات مربوط به ساختار و ماموریت های این واحد نظامی با شعار «دستیابی به صلح پایدار» و در چارچوب مرام نامه های صلح آمیز سازمان ملل متحد تصویب و مورد توافق رهبران سه کشور قرار گرفت.
ستاد فرماندهی نیروهای نظامی این ارتش مشترک به فرماندهی ژنرال های ترکیه از سال ۲۰۱۸ کار خود را رسما آغاز خواهد کرد.
فرماندهی این واحد نظامی با هدف برپایی صلح و دوستی همچنین مقابله با بحران های منطقه ای و فرامنطقه ای در چارچوب قوانین و مقررات به نمایندگی از سازمان ملل، شورای امنیت و ناتو نیز به انجام وظیفه خواهد پرداخت. ضمن اینکه از نظامیان این واحد نظامی در قالب مشاورین نظامی وزارت کشور، تیم حفاظت از شخصیت وزارت امور خارجه کشورهای مختلف همچنین هیئت ویژه بازرسان سازمان ملل و ناتو نیز استفاده خواهد شد.
لازم به ذکر است که با تاسیس این واحد نظامی مشترک مسئولیت حفاظت از سفارتخانه های ترکیه در کشورهای مختلف که تا بحال توسط نیروهای پلیس محافظت می شد به فرماندهی«نیروهای نظامی و انتظامی اوراسیا» واگذار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا