آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

بیانیه هسته بین‌الملل مقاومت بسیج دانشجویی پیرامون سفر اخیر قالیباف به ترکیه

قرارگاه منطقه‌ای قفقاز هسته بین المللی مقاومت بسیج دانشجویی پیرامون سفر اخیر قالیباف به ترکیه و اظهارنظر وی در رابطه با حل سوء تفاهم‌ها میان ایران و جمهوری آذربایجان بیانیه‌ای صادر کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، قرارگاه منطقه‌ای قفقاز هسته بین المللی مقاومت بسیج دانشجویی پیرامون سفر اخیر قالیباف به ترکیه و اظهارنظر وی در رابطه با رفع سوءتفاهم‌ها میان ایران و جمهوری آذربایجان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

إِذَا جَاءَکَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ إِنَّکَ لَرَسُولُ اللهِ وَاللهُ یَعْلَمُ إِنَّکَ لَرَسُولُهُ وَاللهُ یَشْهَدُ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَکَاذِبُونَ

هنگامى که منافقان نزد تو آیند، مى گویند: «ما شهادت مى دهیم که به یقین تو پیامبر خدا هستى!» ـ خداوند مى داند که تو پیامبر او هستى ـ ولى خداوند شهادت مى دهد که منافقان دروغگو هستند (زیرا به گفته خود ایمان ندارند).

«آیه اول سوره مبارکه منافقون»

جناب آقای دکتر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

طی چند روز گذشته شاهد سفر جنابعالی به کشور ترکیه و برگزاری نشست مشترک بین جنابعالی و روسای مجالس کشور‌های حاضر در نشست از جمله رییس مجلس جمهوری آذربایجان بودیم. قطعا برگزاری چنین نشست‌هایی بین مسئولین دو کشور به حل مسالمت آمیز برخی مشکلات بوجود آمده بین دو کشور همسایه کمک خواهد کرد و این مشروط به برداشتن گام‌های جدی از سوی طرف مقابل نیز هست. رویکرد جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز در روابط با همسایگان و سایر کشور‌ها بر مبنای حسن معاشرت و حسن تعامل و حفظ حقوق متقابل بوده و این رویکرد تا به امروز در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مستمرا پیگیری شده است.

در نشست مشترک جنابعالی و هیأت همراه با هیأت آذربایجان اهمیت روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، پارلمانی و اشتراکات دینی مورد بحث قرار گرفت.

اما در پایان این نشست نکته‌ای از سوی جنابعالی مطرح شد تحت این عنوان که؛ (سوتفاهم‌ها رفع شد)؟!

بر خود لازم دیدیم تا به عنوان یک جمع دانشجویی و فعال در حوزه قفقاز که اوضاع آذربایجان را مستمرا تحت رصد داریم، بخشی از مواضع و اقدامات عداوت‌گونه سردمداران جمهوری آذربایجان را به سمع و نظر شما برسانیم، باشد که خوش رقصی خناسان و اهل نفاق شما را نسبت به اهداف جمهوری اسلامی و حقوق شیعیان مظلوم جمهوری آذربایجان دچار غفلت و ساده‌انگاری نکند:

۱. علی احمد اف معاون نخست وزیر: در سال جاری بیش از ۹۵ درصد مواد مخدر از ایران به آذربایجان وارد شده است.

۲. صاحب عالی اف نماینده مجلس: دیپلماسی ایران همواره با مکر و حیله‌گری‌اش متمایز شده است. اما امروز آشکارا اعلام می‌کنند که دشمن آذربایجان و ترکیه هستیم! حتی در رزمایش به سربازان می‌گویند هر کس با آذربایجان و ترکیه نجنگد، جایش در بهشت نیست!

۳. عزیز علی اکبروف نماینده مجلس: باید این رژیم ساقط شود و نیرو‌های جدید به حاکمیت برسند یا هم ایران به دولت‌های مستقل تقسیم شود!

۴. دعوت حزب امید جمهوری آذربایجان (از احزاب اقماری حزب حاکم «ینی آذربایجان») از عناصر خودفروخته و تجزیه طلب گروهک موسوم به “مجلس انتقالی آذربایجان جنوبی” جهت برگزاری جلسات و دیدار با سران سیاسی

۵. توهین گستاخانه شبکه یک جمهوری آذربایجان به ساحت مقدس امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی

۶. حمایت گسترده و همه جانبه شبکه‌های تلویزیونی و رسمی جمهوری آذربایجان از اغتشاشات اخیر در داخل ایران

۷. اظهارات ضد ایرانی الله‌شکور پاشازاده رییس اداره مسلمانان قفقاز

۸. جورج دیک، سفیر رژیم صهیونیستی در باکو: آذربایجان و اسرائیل شرکای استراتژیک هستند، ما این را جدی می‌گیریم – ما از کلمه “استراتژیک” در رابطه با هیچ کشوری به راحتی استفاده نمی‌کنیم.

۹. بستن دفتر بعثه رهبری در باکو به بهانه محدودیت‌های کرونایی در حالی که در دوران کرونا نماز جماعت وهابی‌های جمهوری آذربایجان در مسجد ابوبکر با بیشترین جمعیت برگزار می‌شد.

۱۰. پافشاری برای ایجاد دالان تورانی و ضد ایرانی زنگزور که بار‌ها به دلیل اهمیت موضوع در برنامه صدا و سیمای کشورمان در مورد اثرات فاجعه آمیز طرح بحث و گفتگو شده است.

۱۰. پافشاری برای ایجاد دالان تورانی و ضد ایرانی زنگزور که بار‌ها به دلیل اهمیت موضوع در برنامه صدا و سیمای کشورمان در مورد اثرات فاجعه آمیز طرح بحث و گفتگو شده است؛ و همه این مواضع و اقدامات در حالی است که بعد از گذشت ساعاتی از این اظهار نظر ساده‌انگارانه جنابعالی، الهام علی‌اف اظهارات خود مبنی بر تاسیس دالان زنگزور را تکرار کرد.

آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان عزیز ما دست از اظهارات یک طرفه آشتی جویانه که سکوت کوتاه مدت باکو و سپس آغاز مجدد تنش و رفتار‌های خصمانه باکو علیه جمهوری اسلامی را در پی دارد دست بردارند؟

تا به امروز نمونه این اظهارات آشتی جویانه را بار‌ها از طرف ایرانی دیده ایم، ولی دریغ از یک تاثیر مثبت در مواضع و اقدامات خصمانه همسایه شمالی و تغییر در روابط بین دو کشور!

متاسفانه در نگاه ایران به جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز با خلاء سیاست‌گذاری راهبردی مواجه بوده و هستیم و متاسفانه علیرغم انتظارات از دولت انقلابی، در این عرصه دچار محافظه‌کاری و بی‌عملی از سوی وزارت خارجه هستیم.

این که یک مقام ارشد ایرانی چنین تصور کند که با یک دیدار و مصافحه، می‌توان عمق تهدیدات نقشه راه باکو برای اجرایی شدن دالان زنگزور –لاچین را فراموش کرد، مهم‌ترین نمود این امر است.

ما دلسوزانه از دولت محترم و مجلس انقلابی درخواست داریم که از اتخاذ تصمیمات و مواضع سست و یکطرفه که حقوق شیعیان و مردم مظلوم جمهوری آذربایجان در آن نباشد، به جد اجتناب کنند تا خدای نکرده کشور عزیزمان ایران و مظلومین جمهوری آذربایجان از این سوء تفاهم‌ها صدمه و ضربه جدی نبینند!

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

قرارگاه منطقه‌ای قفقاز هسته بین المللی مقاومت بسیج دانشجویی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا