آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیفیلم

بیانیه مشترک نشست سه جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان/ ویدیو

وزیر راه و شهرسازی کشورمان به همراه معاونان نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و روسیه در باکو بر تکمیل مسیر شمال و جنوب تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان به همراه معاونان نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و روسیه امروز سندی را در باکو امضا کردند که در آن بر تکمیل مسیر شمال و جنوب تاکید شده است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این نشست با اشاره به همکاری‌های مشترک منطقه‌ ای در زمینه‌ی حمل و نقل و ارتباطات گفت: اطمینان داریم اقدامات مشترک در این زمینه رشد و توسعه همه جانبه را برای در سه کشور اصلی این مسیر فراهم کند.
وی افزود: متنوع سازی مسیر‌ها و شیوه‌های حمل و نقل در مسیر مواصلاتی سه کشور با تاکید بر بکارگیری راهکار‌های ابتکاری برای توسعه حمل و نقل ترکیبی، تسهیل در تردد‌های مرزی، رفع موانع ظرفیتی، بهره گیری از ساز وکار‌های دیجیتالی و اسناد الکترونیکی، ایجاد سهولت در صدور ویزا و کاهش یا حذف هزینه‌های تردد ترانزیتی و ایجاد دبیرخانه دائمی کریدور حمل و نقل بین المللی شمال جنوب با مشارکت همه کشور‌های عضو از مهمترین موضوعات مورد گفتگو در این زمینه است.
شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز گفت: همکاری‌های بین المللی به خصوص در زمینه‌ ارتباطات علاوه بر ایجاد ظرفیت‌های حمل و نقلی در افزایش روابط کشور‌ها نقش مهمی دارد. جمهوری آذربایجان برای مناسبات با ایران اهمیت زیادی قایل است و این روابط بر تاریخ کهن مردمان دو کشور تکیه کرده است.
الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه هم با تاکید بر اجرای سریع این طرح گفت: طبق دستور سران سه کشور باید با سرعت کار‌های اجرایی آغاز شود، روسیه مصمم به اجرای این طرح مهم بین المللی است و خوشبختانه سه کشور در این زمینه تلاش می کنند الزامات اجرایی شدن آن فراهم شود.
رستم قاسمی همچنین در نشست‌های جداگانه‌ ای با معاونان نخست وزیر روسیه و جمهوری آذربایجان بر توسعه‌ همه جانبه مناسبات تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا