آذربایجاناخبارایران

بیانیه مشترک همکاری های حقوقی و قضایی ایران و آذربایجان امضا شد

بیانیه مشترک همکاری حقوقی و قضایی ایران و جمهوری آذربایجان به امضای مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری کشورمان و فکرت محمداف همتای آذربایجانی وی رسید.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا، در این سند بر همکاری های قضایی و حقوقی دو کشور بر اساس تفاهمنامه های امضا شده در سالهای گذشته و ادامه گفت و گوها به صورت دوره ای و همکاری های دوجانبه در زمینه مسایل اساسی حقوق بین الملل، برگزاری نشست های آموزشی مشترک در حوزه های حقوق کودکان و زنان تاکید شده است.
بهرمندی قضات و سایر کارکنان دستگاه های قضایی ایران و جمهوری آذربایجان از فناوری های پیشرفته و دانش روز در اجرای عدالت نیز از جمله مفاد این بیانیه مشترک است.
مصطفی پور محمدی در سخنانی در این دیدار توافقنامه های همکاری حقوقی و قضایی امضا شده در سالهای قبل میان دو کشور را خاطر نشان و مباحث حقوق شهروندی، همکاری در زمینه های حقوق بشر ، حقوق کودکان، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر، پولشویی، همکاری های فنی، آموزشی و تحقیقی را از جمله زمینه های تعاملات دو کشور در حوزه های حقوقی و قضایی اعلام کرد.
وزیر دادگستری کشورمان اعلام کرد: ایران و جمهوری آذربایجان مصمم بر تحیکم همکاری های فیمابین در حوزه حقوقی و قضایی هستند .
فکرت محمد اف وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان نیز با ابراز رضایت از گسترش بیش از پیش همکاری های دو کشور در حوزه حقوقی و قضایی گفت: ما توافقنامه همکاری در زمینه انتقال محکومان و استرداد مجرومان داریم و در این دیدار زمینه های جدید همکاری را بررسی و به نتیجه خوبی هم رسیدیم.
در این دیدار، وزیران دادگستری ایران و جمهوری آذربایجان همچنین مقرر شد با هدف حمایت از کارگران و تجار دو کشور، مرکز حکمیت در امور تجاری و اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان تشکیل شود.
در حال حاضر همکاری های قضایی ایران و جمهوری آذربایجان بر اساس سه توافقنامه امضا شده در سالهای گذشته در زمینه های استرداد مجرمان ، انتقال محکومان و معاضدت قضایی و حقوقی صورت می گیرد .
پور محمدی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه برای دیدار دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شد و در نخستین روز این سفر با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد .
دیدار با رئیس مجلس و وزیر کشور جمهوری آذربایجان از جمله برنامه های سفر وزیر دادگستری ایران به این کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا