آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

بیانیه رهبر جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان به مناسبت ماه محرم

حاج طالع باقرزاده رهبر محبوس جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان، به مناسبت ماه محرم الحرام بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج طالع باقرزاده روحانی محبوس و رهبر جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان، در پیامی از زندان به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، خواستار درک واقعی پیام مکتب عاشورا و پرهیز مردم این کشور از سکوت در مقابل ظلم و ظالم شد.

متن بیانیه حاج طالع باقرزاده بدین شرح است: «یزید اگر فرصت داشت، به کسانی که به بی عدالتی و ظلم در جامعه ای که در آن زندگی می کنند، چشم بسته و یزید را لعن می کنند، این چنین پاسخ می داد:
«ای ترسوهای بی دل و جرات! به من لعنت می‌فرستید؟ اگر هر یک از شما در دوران حاکمیت من زندگی می کردید، با شما ارتشی تشکیل می‌دادم و روحانیون محبوب شما را که نسبت به حیطه مسئولیت‌ خود بی‌اعتنا بوده و شما را (نسبت به دین) سست کرده اند، به عنوان فرماندهان این لشکر مظفر (لقبی که به الهام علی اف پس از جنگ دوم قره باغ داده شده است) قرار می‌دادم و برای کشتن و سنگباران کردن امام حسین (ع) گسیل می داشتم. انصاف داشته باشید، مرا نه، بلکه شیوه زندگی خودتان را لعن و نفرین کنید.»
آقایان! من از مسئولیت شناخت امام حسین (ع) صحبت نمی کنم، لااقل مسئولیت لعن و نفرین یزید را کمی درک کنید! درود بر پیروان راستین مکتب امام حسین (ع)»

حاج طالع باقرزاده. زندان قوبوستان 02.08.2022.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا