آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

بیانیه جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان در خصوص دستگیری های اخیر این کشور

جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان در رابطه با دستگیری های اخیر در این کشور بیانیه ای صادر کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان در رابطه با دستگیری های اخیر در این کشور بیانیه ای صادر کرده است که بشرح ذیل است:

ادعای «جاسوس ایران» دروغی بی اثر است.

روز گذشته معرفی بعدی با نام «شبکه جاسوسی ایران» برگزار شد. تصادفی نیست که این دستگیری ها که قبلاً به صورت سریالی در آمده اند، مربوط به ایران است. در پس زمینه تبلیغات ضد ایرانی، شیعه بودن مؤمنان، فریبکاری دیگری است که توسط مقامات به عنوان مبنایی برای وفاداری تبلیغ می شود. تنها حقیقت این است که این افراد در واقع پیرو مذهب شیعه هستند. این هم طبیعی است. حیدر علی اف که روزی در مراسم عاشورا در مسجد تازه پیر شرکت کرده بود، دید که اکثریت این ملت به مذهب اساسی شیعه پایبند هستند. به همین دلیل با شرکت در مراسم عاشورا به ارزش مشترک مردم و اعتقاد اکثریت مردم احترام گذاشت. اما امروز تشیع که مورد هدف قرار می گیرد، به نظر می رسد فرقه ای است که ایران از هیچ ایجاد کرده و به آذربایجان آمده و به عنوان یک ایدئولوژی معطوف به مدیریت سیاسی کشور مطرح می شود.
حتی مثال زدن بیهوده بودن و غیرمنطقی بودن آن هم چیزی جز توهین به خود نیست. مردم آذربایجان در طول تاریخ شیعه بوده اند و این همه دستگیری نمی تواند اعتقاد آنها را لکه دار کند. واقعیت دیگری در مراسم تشییع جنازه حاج شاهین حسنلی رخ داد که ظاهرا مسئولین نمی توانند مومنین را ببخشند. همه می دانند و می پذیرند که حاجی شاهین دین پژوهی ارزشمند و وطن پرست و مداح روحیه ملی است. احترامی که شبکه های تلویزیونی رسمی کشور به حاجی می کنند موید این مطلب است. دیدگاه ها و نظرات مسئولان کشور در مورد وی در این راستا گسترده است.
این نیز درست است که حضور حاجی شاهین با حضور هزاران و ده ها هزار نفر تأثیر هیچ کشور بیگانه ای نبود، بلکه قدردانی از ملتی بود که ریشه اش اسلام و اهل بیت علیهم السلام است. جستجوی ردپای ایران در اینجا به اندازه جستجوی سوزن در انبار کاه غیرممکن است. در پس زمینه همه اینها توهین به ایمان یک قوم و همچنان زندانی کردن آن به خاطر نفرت از ایران و وفاداری به یک کشور خاص به معنای واقعی کلمه غیرقابل قبول است.
شیعیان آذربایجان کشور و مردم خود را همانطور که دین خود را دوست دارند و به این عشق وفادار هستند. سایه افکندن بر عقیده او که در روح مردم کمال یافته است و بدنام کردن مومن، چیزی جز تقلب در دین و عقیده، تمامیت کامل یک ملت و در عین حال بر ضد ارزشهای دموکراتیک نیست.
ما به عنوان جنبش اتحاد مسلمین، بازداشت گسترده و طولانی مدت مومنان در کشور را به شدت محکوم می کنیم و خواستار پایان دادن به انتقام گیری های گسترده علیه شهروندان هستیم.
در نهایت توصیه ما به کسانی که سعی می کنند ایمان و اعتقاد را لکه ننگی بر وجود مردم بدانند و کسانی که ناکام می کوشند آن را از ایمان خود جدا کنند این است که فراموش نکنند با گام های ضد ملی شکست خوردند. ایدئولوژی شوروی که در اوایل تاریخ با اسلام مبارزه کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا