آذربایجاناخباراردبیلایرانویژه

بیانیه جمعی از حسینیان مناطق آذری ایران در نکوهش جلوگیری از نامگذاری فرزند حاج طالع باقراف

جمعی از هیئات حسینی ، شعراء و مداحان تبریز،ارومیه،زنجان و اردبیل با نکوهش جلوگیری از نامگذاری فرزند حاج طالع باقراف بنام «ابوالفضل العباس»  توسط دولت جمهوری آذربایجان بیانیه ای دراین خصوص صادر کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاع حاصل شد که دولت آذربایجان در معاندت صریح و آشکار با نهضت عاشورا از نامگذاری فرزند حاج طالع باقر اف ناراضی سیاسی کشور آذربایجان و رهبر زندانی جنبش اتحاد مسلمانان بنام «ابوالفضل العباس» خودداری می نماید و استدلال می آورد که اینگونه اسامی با هویت ملی آذربایجان(آذربایجان چیلیخ!)منافات دارد ما با تحسین و تجلیل از خانواده محترم حاج طالع باقر اف که یکسال است بر نامگذاری طفل معصوم بنام «ابوالفضل العباس» اصرار دارند و بدینگونه از هویت عاشورایی ملت بزرگ آذربایجان در برابر بیگانگان دفاع می کنند، از دولت آذربایجان می خواهیم بیش از این بر اعصاب حسینیان آذری جهان سوهان نکشد و از اهانت به قدسیات عاشورایی ترکان آذری جهان دست بردارد و حق مسلم و بدیهی شهروندان آذربایجان را که داشتن شناسنامه و نام مناسب با اعتقادات دینی و مذهبی و ملی و تاریخی ملت آذربایجان است نقض ننماید.

مااز اینکه بدیهی ترین حق شهروندی و حقوق بشر در کشور آذربایجان به طور مدام نقض می شود بسیار متاسفیم و آن را اسباب سرشکستگی آذری های جهان می دانیم.

فرصت را غنیمت شمرده از تولیت دینی آذربایجان و از مرکز باصطلاح دینی مسلمانان آذربایجان می خواهیم به وظیفه ذاتی خود عمل کرده از معتقدات دینی و تاریخی ملت دفاع کند و رای دربار را بر حق مسلم و بدیهی ملت مقدم نکند و همچنان که برای دلخوشی حکومت بر سانسور و کنترل خطباء و وعاظ ،معلمین قرآن و روحانیون و مساجد آذربایجان حساسیت دارد به وظیفه اصلی خود نیز که آزادی دینی ملت مظلوم آذربایجان است حساسیت داشته باشد و دین خود را به دنیای دیگران نفروشد و با دین فروشی ارتزاق ننماید .

به ملت بزرگ آذربایجان نیز عرض می کنیم که در بوته بزرگ آزمایش قرار گرفته اید نسل تورکان آذری در طول تاریخ با عشق به علمدار حسین(ع) و بزرگ فداکار حماسه عاشورا قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس شناخته شده است بیش از این نظاره گر اهانت و تحقیر و زیر پا گذاشتن تاریخ و هویت اصلی تورکان آذری در آذربایجان نباشید و غصه مخالفت با نام ابوالفضل العباس را از حلقوم تمام آذری های جهان بیرون آورید.

به دولت آذربایجان نیز هشدار می دهیم بیش از این با ارزش ها و قدسیات و خط قرمزهای مذهب اهل بیت مخالفت نکند و هر سال سهم خاصی از تحقیر و توهین به مقدسات شیعیان بر ملت بزرگ و  ولایی آذربایجان تحمیل نکند شایسته است دولت آذربایجان  با نیم نگاهی به قَدَر مخالفان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در طول تاریخ یقین کند که هر که با آل علی در افتاد برافتاد.

نامگذاری سال جدید به نام سال همبستگی اسلامی از یک طرف و مخالفت با شعارهای اسلام از طرف دیگر نامی جز خدعه و فریب ملت بزرگ آذربایجان نام دیگری ندارد و این برازنده دولت آذربایجان نیست .

از موسسه ادبیات آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان که با نامگذاری بنام «ابوالفضل العباس» مخالفت کرده  مصراً می خواهیم استقلال خود را حفظ و به ابزار دست حکومت تبدیل نگردد.

به دستگاه قضایی کشور آذربایجان نیز که بطور رسمی نظر اداره ثبت احوال را تایید کرده می گوییم بزرگ زینت دستگاه دستگاه قضا این است که در اردوگاه ملت و در خدمت هویت و تاریخ کشور آذربایجان باشد و جایگاه رفیع امر قضا را ملعبه حکومت قرار ندهد.

ختام سخن ما با طفل معصومی است که ۷ ماه بعداز دستگیری پدر قهرمانش در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در خطه فخر آفرین نارداران به دنیا آمده است:

فرزند بزرگ آذربایجان! دین اسلام بر پدران واجب کرده که نام نیکو بر فرزندان خود انتخاب کنند و حق فرزند بر پدر تعلیم قرآن و  انتخاب نام شایسته است نامی که الهام بخش حماسه ،رشادت،شجاعت،آگاهی و بصیرت باشد و پدر قهرمان تو خوب نامی برای تو انتخاب کرده و حق خود را اداء کرده است اما دولت آذربایجان هم حق پدر و هم حق مسلم تو را زیر پا گذاشته است دولت آذربایجان می خواهد فرزندان آذربایجان با المان های ملتچی ها نامگذاری شوند آنهاانتظار دارند به جای      «ابوالفضل العباس» نماد ملتچی ها یعنی گرگ درنده معرف ملت آذربایجان شود ولی هیهات که ملت بزرگ آذربایجان گرگ را بر «ابوالفضل العباس» که بزرگ پدر فضیلت ها است ترجیح دهد.

امروز به تو می گویند ابوالفضل بی شناسنامه ولی شناسنامه اگر برای معرفی است تو بالاترین معرفی را با نام ابوالفضل پیدا کرده ای وپدرت نیز بخاطراندیشه ابوالفضل به بیست سال زندان کشنده محکوم شده است. بخت و سعادت شما پدر و پسر چه بخت و  سعادت بلندی بوده که هر دو از قربانیان اندیشه قمر بنی هاشم هستید و علمدار حسین قطعا ارادتمندان خود را تنها نخواهد گذاشت ما نیز با شما هستیم و با شما خواهیم ماند.

جمعی از هیئات حسینی و شعراء و مداحان تبریز،ارومیه،زنجان و اردبیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا