آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغ

بیانیه باکو در محکومیت اظهارات ماکرون در حمایت از ارمنستان 

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اتهامات نادرست «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه علیه باکو را رد کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آمده است: اظهارات مغرضانه رئیس جمهور فرانسه علیه باکو تنها برای مخاطبان داخلی این کشور و در حمایت آشکار از ارمنستان بوده و غیرقابل قبول است.

این بیانیه افزوده است: ماکرون، رئیس جمهور کشوری است که در مورد اشغال نزدیک به ۳۰ ساله اراضی جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان، نقض فاحش حقوق شهروندان جمهوری آذربایجان و بی توجهی ارمنستان به اصول اساسی حقوق بین‌الملل مطلبی نگفته است.

در ادامه بیانیه باکو آمده است: متاسفانه ماکرون در مورد عدم پایبندی ارمنستان به بیانیه سه جانبه و همچنین در مورد سیاست خطرناک مین‌گذاری در اراضی آزاد شده جمهوری آذربایجان سکوت می کند. علی‌رغم ابتکار رئیس جمهور فرانسه برای ایفای نقش میانجی در عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اظهارات تازه ماکرونعلیه آذربایجان باعث ایجاد تردید جدی شده است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: اتهامات یکجانبه و بی‌اساس فرانسه در پس زمینه تلاش جمهوری آذربایجان برای تضمین صلح، ثبات و توسعه منطقه و نیز عادی سازی روابط بر اساس اصول حقوق بین الملل، زمینه را برای بازنگری در تلاش‌های میانجیگرایانه فرانسه فراهم می‌کند.

گفتنی است، رئیس جمهور فرانسه پیشتر در مصاحبه تلویزیونی ادعا کرده بود که روسیه از مناقشه قره باغ در تلاش برای بی‌ثبات کردن و ایجاد بی‌نظمی در قفقاز جنوبی برای «تضعیف و تفرقه انداختن بین همه» استفاده می‌کند. ماکرون مدعی شد که روسیه به وضوح بازی جمهوری آذربایجان را با همدستی ترکیه پیش برد.

منبع: راهبرد معاصر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا