آذربایجاناخبارنارداران

بیانیه ایلقار ابراهیم اوغلو درباره اتفاقات افتاده اخیر نارداران

ایلقار ابراهیم اوغلی درباره اتفاقات افتاده اخیر در منطقه نارداران در صفحه  اجتماعی شخصی خود مطالبی را بیان کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت اسلام سسی ، مطالبی را که وی در صفحه اجتماعی خود بیان کرده است به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و صلوات خداوند  بر محمد و آل محمد و خاندان پاک آن حضرت (ص)؛ما از حادثه ای که چند روز پیش در منطقه نارداران افتاد بسیار ناراحت هستیم و وظیفه همه ی ما است که درباره این حادثه معلومات  لازم را کسب نماییم .

سوالات فراوانی از این اتفاق به ذهن ما آمده است و هرچه جلوتر می رویم به جای اینکه به سوالات  خود جواب داده و از تعداد آنها کاسته شود بلکه رفته به رفته بر تعداد این سوالات نامعلوم ما افزوده می شود.

سوالاتی که در ذهن ما هستند  این است :

1)به طور کلی چرا این عملیات اتفاق افتاده است ؟چرا این عملیات به صورت مسلحانه صورت گرفته و در این عملیات تیراندازی صورت گرفته است ؟چرا قبل از انجام عملیات هیچ گونه هشداری و اطلاعی صادر نشده بود و به صورت مسلحانه این عملیات صورت گرفته است  ؟

چرا این عملیات در داخل روستا و هنگام اقامه  نماز صورت گرفت ؟

چرا این اتفاق در روزهای منتهی به روز اربعین صورت گرفت؟

چرا این عملیات در منطقه ای بیرون از  روستا اتفاق نیفتاد تا از تعداد تلفات احتمالی کاسته شود؟

چرا درباره این موضوع با ریش سفیدان این منطقه  گفت و گو نشده بود؟

چرا آب و برق این منطقه را قطع کرده اند؟

چرا به جای اینکه با صدور بیانیه ازایجاد تنش جلوگیری کنند با انجام  این کارها  باعث ایجاد اضطراب و ایجاد تنش در بین مردم شدند؟

چرا با وجود اثبات وجود شبکه های معرض با رژیم باید مراحل قانونی و روال عادی طی و بازرسی صورت گیرد ولی در این حادثه چنین اتفاقی صورت نگرفته است؟

چرا با کارهایی که انجام می دهند  باعث ایجاد فضای تنش در منطقه می شوند؟

2)چرا شبکه های تلویزیونی بدون اطلاع دقیق به صورت یک جانبه داری اطلاعیه و اخبار صادر می کنند؟چرا مثل اتفاقات گذشته از کسانی که باعث ایجاد آرامش و جلوگیری کردند از ایجاد تنش در آن منطقه بودند ،استفاده نکردند؟چرا با مسئله اتفاق افتاده مانند گذشته ها  برخورد نکردند و با این اتفاق  طوری وانمود می کنند که واقعا این اتفاق همون طور که آنها اظهار می کنند افتاده است؟

3)چرا این اتفاق زمانی  همزمان شده با فعالیت های اسلام هراسی؟چرا این اتفاق پس ازنشست بین المللی در خصوص اسلام هراسی  در شهر باکو اتفاقافتاده؟ کار به آنجایی رسیده است که سازمان های اسلامی نیز به این اتفاق بیانیه صادر می کنند.

4) چرا بعضی از سازمان ها بدون اطمینان  و به دست آوردن اطلاعات دقیق از حادثه ای  اتفاق افتاده  می خواهند به هر نحوی این ماجرا را به نام دین گره بزنند و باعث ایجاد تنشدر جامعه شوند؟

5)چرا درحوزههای سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و مذهبی این کشور از امکان تشکیل یک گروه مبارزه با فساد جلوگیری می کنند که این عمل باعث شده است که به وضعیت بی سابقه ای از تنش های اجتماعی منجرب شود ؟چرا این چرخش ناگهانی برای جلوگیری از بخشهای مختلف جامعه باعث شده است که اکثریت ترجیحا برای ثبات اجتماعی وسیاسی از واقعیت چشم پوشی کنند واز مشارکت واقعی و بیان دیدگاههای خود خودداری کنند؟

6) چرا قبل از اینکه شروع به تجزیه وتحلیل موقعیت های مختلف کنند و از آزادی رسانه ها و فضای تحلیلی درجامعه و استفاده از دانشمندان علوم سیاسی وچهره های شاخص در جامعه به ایجاد فضای منفی در جامعه اصرار می ورزندکه این امر به راحتی قابل درک برای عموم نمی باشد و یا اینکه خودشان می خواهند از درک این مطلب امتناع بورزند؟

درپایان …

حادثه اتفاق افتاده، حادثه ای بزرگی است این اتفاق باعث ایجاد تنش های اجتماعی وایجاد فاجعه بزرگ در جامعه شده است و لازم است که هرچه سریعتر از این وضعیت جامعه خارج شود ،باید منطقه نارداران از وضعیت به وجود آمده خارج شود . با گفت و گو با بزرگان نارداران می توان آن مشکل را حل کرد و با بررسی دقیق این حادثه یک کمیسیون مستقل به مشارکت همه ای طرفهای ذینفع در این ماجرا صورت داد .برای جلوگیری کردن از یک ایجاد تنش های اجتماعی باید با یک ابتکار عملی و کارهای سیاسی وضعیت را به حالت عادی برگرداند.

خداوند کسانی را که در این حادثه مرده اند مورد رحمتت خود قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا